۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

وضعیت جسمی بهروز جاوید طهرانی رو به وخامت گراییده است

بنابه گزارشات رسیده از سلولهای انفرادی بند2 زندان گوهردشت کرج ،وضعیت جسمی بهروز جاوید طهرانی روبه وخامت گراییده است.
بهروز جاوید طهرانی در سومین روز اعتصاب غذای خود وضعیت جسمی اش رو به وخامت گراییده است.فشار خون او تا حد خطرناکی پایین آمده است . ولی تا به حال از انتقال او به بهداری زندان خوداری می کنند .وضعیت او به حدی خطرناک شده است که مجبور شدند تعدادی از افراد بهداری برای معاینه به سلول او برده شوند بعضی از گزارشات حاکی از آن است که در اثر ضرب وشتم در درون سلول انفرادی توسط قورچیان رئیس بند1 و سلولهای انفرادی او اقدام به اعتصاب غذای خشک نموده است.
تهدید جدی که وجود دارد وزارت اطلاعات قصد حذف فیزیکی این زندانی را داردو سناریوی مرک مشکوک 2 زندانی سیاسی اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی که در حین اعتصاب غذا روی داد علیه بهروز جاوید طهرانی بکار برده شود. وزارت اطلاعات با تحت فشار قرار دادن زندانی سیاسی آنها را به سوی اعتصاب غذا سوق میدهد.
در حال حاضر علاوه بر بهروز جاوید طهرانی ،زندانی سیاسی افشین بایمانی در سومین روز اعتصاب غذای خود بسر می برد. شرایط این زندان در اثر اعتصاب غذا رو به بدی گذاشته است و او از سردرد،ضعف و سرگیجه رنج می برد.
خواسته های زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده به قرار زیر می باشد:
برگردان زندانیان سیاسی به فرعی 5 و رعایت اصل تفکیک جرایم
تحت پیگرد قرار دادن آمرین و عاملین حمله به سلول زندانیان سیاسی و مورد ضرب وشتم قرار دادن آنها
لازم به یادآوری است از اوایل اردیبهشت ماه فشارها و تهدیدات علیه زندانیان سیاسی برای انتقال هر کدام از آنها به نقطه ای آغاز گردید.روز یکشنبه 13 اردیبهشت ماه گارد ویژه زندان با یورش وحشیانه به زندانیان سیاسی ،آنها را مورد ضرب وشتم قرار داد و زندانیان سیاسی را با خشونت به سلول انفرادی و سایر سلولهای بند 2 منتقل کرد. زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی آخرین زندانی قیام دانشجویان سال 1378 که آماج ضربات باطوم گارد ویژه قرار گرفته بودو بطور وحشیانه مورد ضرب وشتم قرار گرفت به سلولهای انفرادی انتقال یافت. او به محض انتقال به سلول انفرادی در اعتراض به یورش وحشیانه ضرب وشتم و انتقال آنها به سلولهای مختلف اقدام به اعتصاب غذا نمود. زندانی سیاسی افشین بایمانی به طور موقت به سلول 32 سالن 6 بند2 زندان گوهردشت انتقال یافت. آقای علیرضا کرمی خیرآبادی به سالن 5 بند 2 زندان گوهردشت انتقال یافت.آقای کرمی خیر آبادی محکوم به اعدام است و هر لحظه امکان اجرای حکم اعدام او می رود .
افرادی که در یورش حضور و شرکت داشتند به قرار زیر می باشد: علی حاج کاظم رئیس زندان،علی محمدی معاون وی ،کرمانی و نبی الله فرج نژاد رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان ،قورچیان رئیس جدید شکنجه گاه بند1 وآخرین رئیس بند2 زندان گوهردشت .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛نسبت به حذف فیزیکی بهروز جاوید طهرانی آخرین زندانی قیام دانشجویان 18 تیر 1378 هشدار میدهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای جلوگیری از قتل زندانیان سیاسی در ایران است .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
16 اردیبهشت 1388 برابر با 06 می 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: