۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۳, یکشنبه

شکنجه وحشیانه یک زندانی توسط معاون حفاظت و اطلاعات زندان

بنابه گزارشات رسیده از بند 6 زندان گوهردشت کرج،زندانی صلاح الدین جعفری 27 ساله روز گذشته در حفاظت و اطلاعات زندان تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفت.
زندانی صلاح الدین جعفری از سالن 18 بند 6 زندان گوهردشت کرج، روز شنبه 12 اردیبهشت به حفاظت و اطلاعات زندان گوهردشت فرآخوانده شد. او توسط نبی الله فرج نژاد معاون حفاظت و اطلاعات زندان مورد توهین و حرفهای رکیک قرار داد که باعث اعتراض این زندانی شد. این از شیوه هایی است که فرج نژاد بکار می برد تا زندانی را وادار به واکنش نماید و سپس او را تحت شکنجه های خود قرار دهد
فرج نژاد معاون حفاظت و اطلاعات زندان گوهردشت کرج، این زندانی را به اتاقی که در آن زندانیان مورد شکنجه قرار می گیرند برد و او را به مدت 1 ساعت تحت شکنجه های وحشیانه قرار دادند. او ابتدا همراه با چند تن از پاسدارهای حفاظت با باطومهای مختلف از جمله برقی به جان این زندانی افتاده و سر،دستها،پاها و پشت او را آماج باطومهای خود قرار دادند. سپس او را در حالی که بدنش کبود شده بود و قادر به راه رفتن نبود به سلول خود آوردند و به حال خود رها کردند.
گفته می شود که به احتمال زیاد پای او شکسته است ، چونکه او قادر به راه رفتن نیست و کارهای شخصی با کمک سایر زندانیان صورت می گیرد.وضعیت جسمی این زندانی بسیار بد است.
شکنجه زندانیان با توصیه و نقش مستقیم عباس سعیدی رئیس بند 6 صورت می گیرد .رفتار این فرد با زندانیان غیر انسانی است.
اخیرا در این بند نسبت به شرایط طاقت فرسایی که علیه زندانیان روا داشته می شود باعث اعتراض شدید زندانیان شده است.در حال حاضر اقدامات ضد بشری علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان بکار برده می شود که بخشی از آن به قرار زیر می باشد:
حذف گوشت قرمز ،سفید و ماهی از غذای زندانیان از ماها قبل/حذف میوه وسبزیجات از غذای زندانیان/ محروم بودن از درمان جدی /عدم انتقال بیماران که در شرایط سخت جسمی بسر می برند و می بایست در بیمارستانهای خارج از زندان تخت درمان قرار گیرند /وسائلی اولیه که خانواده ها برای عزیزانشان تهیه می کنند پاسداران زندان از گرفتن آنها خوداری می کنند و یا از آنها گرفته می شود ولی به زندانیان داده نمی شود/ طولانی کردن فواصل ملاقاتها با خانواده که هر 45 روز یکبار و گاها ملاقاتهای حضوری به چند ماه طول می کشد/ مورد تحقیر و تهدید قرار دادن خانواده ها با شیوه های مختلف / وارد کردن مواد مخدر در ابعاد گسترده و به اعتیاد کشاندن زندانیان/ انتقال زندانیان به سلولهای انفرادی بند 1 و تحت شکنجه های وحشیانه قرار دادند آنها /انتفال به سلولها انفرادی بند 8 سپاه به مدت چند ماه/ قتل های مشکوک که تا به حال در این زندان روی داده است و موادر متعدد دیگر.
کسانی که در اقدامات سرکوبگرانه و غیر انسانی فوق نقش دارند عبارتند از :علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت ،علی محمدی معاون علی حاج کاظم از تشکیل دهندگان باندهای مافیایی در زندان،کرمانی رئیس و فرج نژاد معاون حفاظت و اطلاعات از یورش برندگان به سلول زندانیان سیاسی و شکنجه آنها،محمود مغنیان رئیس بند 6 از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی ،آخریان رئیس بند 2 ،عباس سعیدی رئیس بند 6 و خادم رئیس شکنجه گاه بند1 که محل شکنجه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه زندانیان بی دفاع را مکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه در زندانهای این رژیم است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
13 اردیبهشت 1388 برابر با 03 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: