۱۳۸۸ خرداد ۵, سه‌شنبه

اخراجهای گسترده کارگران در استان خوزستان


بنابه گزارشات رسیده از شوش،تعداد زیادی از کارگران کاغذ پارس ، حریرپارس و حمل کیسه نشکر از اول خردادماه یا اخراج شده اند و یا در آستانه اخراج قرار دارند.
گزارشاتی حاکی از آن است که در حدود 170 نفر از کارگران کاغذ سازی پارس که بعض از آنها بیش از 15 سال سابقه کار دارند از اول خرداد ماه در آستانه اخراج قرار گرفته اند.
همچنین 18 نفر از کارگران حمل کیسه نیشکر هفت تپه اخراج شدند . از طرفی دیگر کارگران نیشکر هفت تپه بیش از 2 ماه است که حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند و کارگران در شرایط دشوار معیشتی قرار دارند.
شرکت حریر خوزستان با داشتن نزدیک به 70 پرسنل در شرف تعطیل شدن است و کارگران آنها با سابقه های کاری چندین ساله به خیل بی پایان بیکاران خواهند پیوست.
ورشکسته شدن کارخانه ها و اخراج گسترده کارگران شرایط سخت و طاقت فرسای معیشتی برای کارگران و خانواده های آنها ایجاد کرده است بحدی که کارگران از حداقل مایحتاج اولیه زندگی خود محروم هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اخراج گسترده کارگران که نتیجه سیاست غلط اقتصادی این رژیم می باشد و قربانیان آن خیل کارگران بیکار که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود و همچنین قوانین موجود ضد کارگری است را محکوم می کند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
05 خرداد 1388 برابر با 26 می 2009





http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: