۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

گزارشی کوتاه از اعدام شهلا جاهد

مدرسه فمينيستی (گزارش از شهلا فروزانفر): خانواده شهلا جاهد از ساعت دوازده شب در برابر اوين بودند... مادر پير وخواهرها و برادر او و حتا همسايه ها و فاميل های دور و نزديک شهلا جاهد ديشب آمدده بودند.

ساعت 4 صبح، به جمع منتظران پشت در زندان اوين، خبرنگاران و فعالان زنان نيز افزوده شدند. خبرنگاران وقتی از راه رسيدند اعلام کردند، خبر اعدام شهلا جاهد در سايت های دولتی آمده است، اين در حالی بود که آن موقع هنوز وکيل او آقای عبدالصمد خرمشاهی و اوليای دم هنوز برای اجرای حکم به داخل زندان نرفته بودند.

ساعت 5 صبح پليس با اسکورت خانواده لاله سحرخيزان را به داخل زندان هدايت کرد. اين رفتار استثنايی بود، زيرا در موارد ديگر شاهد بوديم که اوليای دم خودشان از درب کوچک از ميان مردم عبور می کردند.

اجازه ورود ماشين محمد خانی به داخال اوين واقعا بی سابقه بود...

تمام تلفنهای وکلا و قوه قضاييه قطع شد...

عبدالصمد خرمشاهی هنگامی از اجرای حکم بازگشت گفت: شهلا جاهد آرام بالای چوبه دار رفت...

او گفت مادر لاله سحرخيزان قصاص تقاضا کرد و محمد خانی نيز اين خواسته را تاييد کرد. هر چه وکلا تقاضای بخشش کردند محمد خانی و مادر لاله نپذيرفتند... برادر لاله صندلی را از زير پای شهلا جاهد کشيد...

از هنر مندان سينما خانم مريلا زارعی و کارگردان فيلم شهلا جاهد در جمعی که پشت در زندان اوين جمع شده بودند، حضور داشتند... همه گريه می کردند و اين اعدام را باور نداشتند...

هیچ نظری موجود نیست: