۱۳۸۹ آذر ۱۹, جمعه

وبلانویس زندانی در شرایط غیر انسانی و بلاتکلیفی بسر می برد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وبلاگ نویس زندانی در شرایط حاد جسمی و بلاتکلیفی در سلولهای انفرادی بند1 زندان گوهردشت کرج بسر می برد.
وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری پس از 4 ماه در سلولهای انفرادی بند سپاه و بند 1 زندان گوهردشت کرج توانست با خانواده اش برای مدت کوتاهی ملاقات کابینی داشته باشد.هنگام ملاقات، خانواده اش شاهد شرایط حاد جسمی او بودند آقای پورشجری بشدت لاغر شده بودند و وضعیت جسمی بسیار بدی داشتند.
وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری 21 شهریور ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلش دستگیر شد و به سلولهای انفرادی بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل شد. او به مدت یک هفته توسط بازجویان وزارت اطلاعات مورد شکنجه جسمی ،روحی و توهین آنها قرار داشت.پس از یک هفته شکنجه وضعیت جسمی اش رو به وخامت گذاشت که ناچار شدند او را در بیمارستان بستری نمایند اما بعد از بهبودی نسبی مجددا وی را به سلولهای انفرادی منتقل نمودند و چندین هفته در آنجا نگه داشتند.
سپس او را به سلولی منتقل کردند که در آن دو زندانی دیگر بنام های آقایان حسین شایگان هموطن بهایی و محمود دولت آبادی که گفته می شود بیش از 11 ماه در آنجا در بازداشت بسر می برد قرار دادند.
وبلاگ نویس زندانی پس از 2 ماه از بند سپاه به فرعی 17 بند 6 که کاملا ایزوله است منتقل کردند و چند هفته پیش او را به حسینیه سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت بردند.
آقای پورشجری در طی این مدت از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بود.
دختر او در مشهد دائم تحت فشار و بازجویی و تهدید فردی با نام مستعار محمدیان از بازجویان اداره اطلاعات مشهد می باشد. این فرد خانم پورشجری را تهدید نمود در صورت مصاحبه با رسانه ها و تماس باسازمانهای حقوق بشری و تشریح وضعیت پدرش او را هم بازداشت خواهد کرد. این بازجو تا به حال چند بار خانم پور شجری را برای مدت طولانی مورد بازجویی و تهدیدات مختلف قرار داده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری ،شکنجه ،قرار دادن در شرایط غیر انسانی و نگهداری در حالت بلاتکلیفی این وبلاگ نویس زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ، مدافعین وبلاگ نویسان و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
19 آذر 1389 برابر با 10 دسامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگران بدون مرز
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه دستگیریهای خود سرانه و شکنجه سازمان ملل متحد
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: