۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

فعال سندیکایی همایون جابری از کار تعلیق و به دادگاه انقلاب احضار شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فعال سندیکایی همایون جابری از کار تعلیق و برای محاکمه به شعبۀ 1 دادگاه انقلاب کرج احضار شد.
روز شنبه 20 آذر ماه فعال سندیکایی همایون جابری توسط حراست شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه تحت عنوان غیبت غیر موجه( 13 روزی که برخلاف خواست و اراده اش در بازداشت وزارت اطلاعات بسر برد و تنها به جرم همراهی کردن همسر همکارش آقای غلامحسینی دستگیر شده بود) از کار تعلیق شد.آقای جابری از زمان آزاد شدن از زندان که با قید وثیقه 10 میلیون تومانی بود به محل کار خود بازگشت ولی از همان بدو شروع کار خود حراست شرکت واحد در ادامه کار وی کارشکنی نمود.او چند بار به حراست اداره مرکزی احضار شد و با بهانه های مختلف سعی داشتند از ادامۀ کار وی ممانعت به عمل آورند تا اینکه روز شنبه از ادامه کارش ممانعت به عمل آوردند.همزمان حراست شرکت واحد با شایعه پراکنی در سطح شرکت مبنی براینکه آقای جابری خود اقدام به بازخرید نموده است قصد دارد تا از تبعات اعتراضات احتمالی در شرکت واحد جلوگیری نماید.
حراست شرکت واحد در یک فرافکنی دیگر به آقای جابری اعلام کرده است که دستگیری سال گذشته او در روز جهانی کارگر را به عنوان غیبت غیر موجه محسوب خواهد کرد و به این خاطر علیه او اقدام به پرونده سازی جدیدی خواهد نمود.
حراست شرکت واحد یکی از شعب وزارت اطلاعات در این شرکت می باشد وفردی بنام مرشدلو که یکی از سرکوبگران شناخته شده فعالین سندیکایی در شرکت واحد می باشد ودر پرونده سازی ، دستگیری و سایر اعمال سرکوبگرانه علیه فعالین سندیکایی فعال است .مرشدلو از چهره های منفور در بین کارکنان شرکت واحد می باشد.
هدف از تعلیق بدون حقوق و مزایا تشدید فشار مالی و ایجاد شرایط سخت معیشتی برای خانواده های فعالین سندیکایی شرکت واحد می باشد.
از طرفی دیگر بدون احضار کتبی و بصورت تلفنی به فعال سندیکایی همایون جابری اطلاع داده شد که روز دوشنبه 29 آذر ماه در شعبۀ 1 دادگاه انقلاب کرج مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.او بدلیل همراهی کردن همسر همکارش آقای غلامحسینی به اداره اطلاعات کرج دستگیر و 13 روز در بازداشت آنها قرار داشت که با وثیقه 10 میلیون تومانی آزاد گردید.
در حال حاضر 6 فعال سندیکایی در بازداشت بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد؛منصور اسالو،ابراهیم مددی،رضا شهابی،غلامرضا غلامحسینی ، علی اکبر نظری و مرتضی کمساری می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،تعلیق از کار با دلایل واهی ، پرونده سازی ، محاکمۀ و بازداشت فعالین سندیکایی را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سکوب فعالین سندیکایی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
23 آذر 1389 برابر با 13 دسامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
سازمان جهانی کار
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل


http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: