۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

زندانی سیاسی محمدعلی منصوری چندین هفته است که در سلولهای انفرادی(سگدونی) بسر می برد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی محمد علی منصوری نزدیگ به 6 هفته است که در شرایط سخت و طاقت فرسا در حسنینۀ سلولهای انفرادی بند1 معروف به سگدونی بسر می برد.
زندانی سیاسی محمدعلی منصوری 4 آبان ماه هنگام آزادی یک زندانی همراه با سایر زندانیان این بند برای بدرقۀ وی اقدام به خواندن دست جمعی سرود :« ای ایران ای مرز پرگهر» نمودند.متعاقب این مسئله اطلاعات زندان وحشت زده اقدام به احضار تعدادی از زندانیان سیاسی نمود که از جملۀ آنها آقای منصوری بود پس از بازجوییهای طولانی مدت توسط فرجی رئیس فعلی اطلاعات زندان او را به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی منتقل کردند.
زندانی سیاسی محمد علی منصوری در شرایط قرون وسطایی و محدودیتهای غیر انسانی قرار دارد. او از داشتن ملاقات و تماس تلفنی با خانواده اش محروم است. همچنین غذای زندانیان در سلولهای انفرادی در حد زنده ماندن است و دارای کیفیت بسیار پایین که تقریبا غیر قابل مصرف می باشد،بکار بردن شکنجه وحشیانه علیه زندانیان که منجر به شکستن دست و پا و نقض عضو و حتی قتل آنها می گردد ، محروم کردن زندانیان از امکانات درمانی و داروئی ،محدودیت استفاده از سرویسهای بهداشتی در حد 3 بار در 24 ساعت، زندانیان هر چند هفته یکبار حق استفاده از حمام را دارند، محروم کردن زندانیان از هواخواری و موارد متعدد دیگر.
انتقال زندانی سیاسی محمد علی منصوری به دستور فردی با نام مستعار علوی از سربازجویان وزارت اطلاعات به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگ دونی صورت گرفته است.
زندانی سیاسی محمد علی منصوری پس از شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 در شهریور ماه 1386 دستگیر شد و توسط قاضی فرمایشی صلواتی به 17 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شد. او همچنین از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد.
در حال حاضر علاوه بر آقای منصوری زندانی سیاسی رضا جوشن در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطری که جان زندانیان سیاسی که در سلولهای انفرادی بند 1 را تهدید می کند هشدار می دهد و برای پیشگیری از فاجعه ای دیگر در این زندان خواستار اقدامات عملی کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
15 آذر 1389 برابر با 6 دسامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: