۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

یورش نیروهای یکان ویژه و انتظامی به هیئتهای عزادار حسینی و ضرب و شتم و دستگیری آنها

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" شب گذشته نیروهای سرکوبگر به تکیه های عزاداران حسینی که مردم و جوانان معترض در دهکدۀ المپیک شرکت داشتند یورش بردند و آنها را آماج ضربات باتون خود قرار دادند که تعدادی مجروح و مصدوم شدند و تعدادی دیگر را دستگیر نمودند.
چهارشنبه شب 17 آذر ماه حوالی ساعت 23:30 نیروهای سرکوبگر یکان ویژه و نیروی انتظامی به تکیه های عزادار حسینی که اکثرا جوانان معترض آن را تشکیل می دادند در دهکدۀ المپیک یورش بردند و با آنها درگیر شدند این درگیری تا پاسی از شب ادامه داشت. در این درگیری وحشیانه تعدادی از مردم و جوانان زخمی شدند و یکی از جوانان بنام محمد نصیری پور در اثر ضربات وحشیانه بیهوش گردید و به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.
همچنین تعدادی از جوانان دستگیر و به زندان منتقل شدند حداقل 4 نفر از آنها به سالن جوانان بند 4 زندان گوهردشت کرج منتقل شدند. اسامی 4 نفر از دستگیر شدگان عبارتند از: رضا صبحی،مهدی نصیرپور،رضا حشمتی و یوسف جان محمدی می باشند.
مردم و جوانان در تهران وشهرستانها در تلاش هستند که مراسم عزداری امام حسین را بر علیه استبداد حاکم تبدیل کنند و هیئت ها و تکیه را به دستهای اعتراض علیه آنها تبدیل نمایند و گفته می شود که اوج آن در روزهای تاسوعا و عاشورا خواهد بود که سال گذشته آماج حملات وحشیانه نیروهای یزیدی و سرکوبگر رژیم قرا گرفتند و مردم عزادار و بی دفاع را در خیابانها به رگبار گلوله بستند و یا از پل پرتاب کردند و یا به زیر ماشین نیروی انتظامی گرفتند که تعدادی شهید و مجروح شدند و تعداد بیشماری به اسارت در آمدند که هنوز تعدادی زیادی از آنها در زندانها بسر می برند و حداقل یکی از آنها بنام خانم فرح (آلمیرا) واضحان بدلیل شرکت در این اعترضات محکوم به اعدام شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران یورش نیروهای سرکوبگر یزیدی به مردم و جوانان در مراسم مذهبی و هیئتهای عزادار را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
18 آذر 1389 برابر با 09 دسامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه ز شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: