۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

بستری شدن بازاری زندانی محسن دکمه چی در وضعیت وخیم جسمی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"بازاری زندانی محسن دکمه چی در شرایط وخیم جسمی در بیمارستان طالقانی بستری گردید.
روز شنبه 27 آذر ماه در پی به وخامت گراییدن وضعیت جسمی بازاری زندانی محسن دکمه چی به بیمارستان طالقانی تهران منتقل گردید او در شرایط حاد جسمی در بخش جراحی بیمارستان بستری شده است.علیرغم شرایط حاد جسمی 3 تن از مامورین بطور دائم کنار وی می باشند و دستهای او با دست بند به تخت بسته شده است. خانواده وی بطور معمول اجازه ملاقات با او را ندارند و بخصوص در 4 روز اخیر از وضعیت و شرایط وی بی خبر هستند و ملاقات با عزیزشان منوط به اجازه عباس جعفری دولت آبادی است.
آقای دکمه چی از 3 ماه پیش دچار این ناراحتی حاد در زندان گردید ولی از درمان جدی او خوداری کردند تا اینکه طی یک ماه اخیر بصورت شبانه روزی از شدت درد قادر به استراحت و خوردن معمول غذا نبود وزن وی در این مدت بیش از 16 کیلو کاهش یافت و رنگ چهره اش زرد گردید.اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی از انتقال وی به بیمارستان ممانعت به عمل می آوردند.
تا اینکه روز شنبه وضعیتش به حدی حاد گردید که ناچار به انتقال او به بیمارستان شدند.بیمارستان هنوز بطور قطع به علت اصلی بیماری وی پی نبرده اند.آقای دکمه چی از ناراحتی حاد پانکراس و کیسه صفرا رنج می برد.
یکی از شیوه های غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران عدم رسیدگی پزشکی جدی و به موقع به زندانیان سیاسی بیمار جهت مضمن کردن بیماری و یا حذف فیزیکی آنها است.
لازم به یاد آوری است که زندانی سیاسی محسن دکمه چی 52 ساله از بازاریان شناخته شده بازار تهران می باشد که در 16 شهریور 1387 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد علت دستگیری او کمک مالی به خانواده های زندانیان سیاسی و حضور دختر ایشان در قرارگاه اشرف در عراق می باشد. آقای دکمه چی توسط صلواتی قاضی فرمایشی شعبۀ 15 دادگاه انقلاب محاکمه و به 10 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شد.او از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد که به مدت 7 سال در زندان بسر برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان به موقع زندانیان سیاسی که منجر به حاد و غیر قابل برگشت شدن وضعیت جسمی آنها به حالت طبیعی می شود را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت اتخاذ تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
01 دی 1389 برابر با 22 دسامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: