۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

نامه ی دادخواهی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به رئیس قوه ی قضاییه در آستانه ی 8 دی

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت طی نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس قوۀ قضاییه خواستار رسیدگی به جنایتهای نیروهای سرکوبگر شدند که جهت انتشار برای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ارسال شده است و به قرار زیر می باشد

جناب آقای آیت الله صادق آملی لاریجانی

این نامه جهت آگاهی شما از پاره ای از اقدامات غیر قانونی بسیج دانشگاه علم و صنعت و رابطان آنها در خارج از دانشگاه به شما نوشته شده است. این دردنوشت در اصل دادخواستی است علیه کسانی که یک سال پیش در هشتم دی ماه 1388 به دانشگاه علم و صنعت یورش آورده، آن را هتک حرمت کردند، به ضرب و شتم دانشجویان پرداخته و عده ای را به اسارت بردند.

اینکه نیروهای نظامی حق ورود به دانشگاه را ندارند سال پیش با ترفندی جدید توسط نیروهای بسیج دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت پاسخ داده شد. چیزی که امروزه در رسانه های دولتی به عنوان "حرکت خود جوش" از آن نام می برند! عده ای از بسیجیان مسلح در مقابله با تجمع مسالمت آمیز دانشجویان معترض به وقایع روز عاشورا، به شکل علنی با اسپری فلفل، زنجیر، سنگ، چوب و قمه به آنها حمله کرده و عده ی کثیری را مضروب کردند. البته این بسیجیانِ جنگجو تنها نبودند و افرادی با سن و سال بالا، با چفیه و سلاح سرد، "حیدر حیدر" گویان از خارج دانشگاه به آنها پیوستند. (که همه ی اینها نشان از خود جوش بودن آن برخوردهای سبعانه دارد!!!)

سوال اینجاست: دانشگاهی که در برابر کمترین مطلب یک نشریه ی منتقد، مدیر مسئول و نویسندگان آن را از تحصیل محروم می کند چرا مقابل اینان اقدامی نکرد؟ اینان که دانشگاه را میدان جنگ کردند و هر که را دیدند به باد ضرب و شتم گرفتند. آیا حرکت خودجوش با اسپری فلفل و قمه همراه است؟ آیا آن افراد مسن که در دانشگاه نعره ها زدند و دانشجویان بی دفاع را مضروب کردند از فارغ التحصیلان علم و صنعت بودند که به طور خودجوش، همگی در یک روز با سلاح به دانشگاه بازگشتند؟!!؟

جناب آیت الله آملی لاریجانی

ما دانشجویان حق طلب دانشگاه علم و صنعت از هر قشر و تفکری از شما سوال می کنیم آیا شما به وظیفه ی خود عمل کردید؟

آیا ما که مظلوم واقع شده ایم (یا لااقل در مقام شاکی این ادعا را داریم) می توانیم بی لکنت حقمان را طلب کنیم؟

اگر به حق بر مسند قاضی القضات تکیه زده اید پاسخ ما را بدهید.

ما شکایت داریم.

ما از هتک حرمت دانشگاه علم و صنعت و دانشجویان آن شکایت داریم.

ما به مضروب شدن دانشجویان شرکت کننده در تجمع 8 دی توسط نیروهای مسلح شکایت داریم.

ما از دانشجویان بسیجی که در این اقدام بی رحمانه و غیر انسانی شرکت داشتند شکایت داریم.

ما بابت هر قطره ی خون و هر قطره ی اشکی که در آن روز جاری شد شکایت داریم.

آیا می توانیم این ها را با شما در میان بگذاریم؟ آیا می توانیم بی ترسِ زندان، محرومیت از تحصیل و ارعاب خانواده و آشنایانمان این شکواییه را به شما تقدیم کنیم؟

به خدا سوگند اگر به ما تضمین بدهید که دانشجویی مورد اهانت قرار نمی گیرد، آینده اش تباه نمی شود و تحت فشار قرار نمی گیرد حاضریم با بیش از 50 شاهد در دادگاهی علنی حاضر شویم و مستندات خود را ارائه کنیم. (مستنداتی از قبیل عکس و فیلم که در حال حاضر قسمتی از آنها در محیط های مجازی پخش شده اند)

آیا هنوز آنقدر به مولایمان علی (ع) ارادت دارید که بتوانید سلامت ما را جهت حضور در دادگاه و بعد از آن تضمین کنید؟ مگر نه اینکه او کافر و مسلمان را در یک دادگاه می نشاند و بی پیش فرض به قضاوت می پرداخت؟

مبادا چون واقعه ی کوی دانشگاه تهران جای متهم و شاکی عوض شود... مبادا چند روز بعد از شهادت در دادگاه، عده ای از شاهدان اعتراف کنند که فریب داده شده اند و هیچ اتفاقی نیفتاده است!

جناب آیت الله لاریجانی یک بار هم که شده نشان دهید هنوز می شود به عدالت به معنای واقعی آن امیدوار بود. ما منتظر پاسخ شماهستیم. یک بار برای همیشه ریشه ی این بی رحمی ها و قساوت ها را بخشکانید. شما می توانید اما نمی دانیم چرا نمی خواهید...
جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت
آذر 1389
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: