۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

زندانی سیاسی علی صارمی جاودانه شد


بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در یک جنایت سبعانه زندانی سیاسی علی صارمی 63 ساله که به دلیل شرکت و سخنرانی در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 1367 دستگیر و به اعدام محکوم کرده بود سحرگاه امروز سه شنبه 7 دی ماه عمل ضد بشری خود را به اجرا در آورد
زندانی سیاسی علی صارمی را روز یکشنبه 6 دی ماه حوالی ساعت 13:30 بطور ناگهانی از بند 2 خارج کردند و به نقطۀ ناملومی منتقل کرد ند تا اینکه صبح امروز او را که همواره از آزادی و حقوق بشر و دمکراسی دفاع می کرد به طنابهای دار سپردند
زندانی سیاسی علی صارمی بیش از 20 سال در زندانهای ولی فقیه بسر برد او در این مدت تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت و هر بار که دستگیر می شد بین چندین ماه تا بیش از یک سال در سلولهای انفرادی با شرایط سخت و طاقت فرسا قرار می گرفت. او طی 4 بار دستگیری بیش از 20 سال در زندان بسر برد. آخرین بار در شهریور ماه سال 1386 به جرم شرکت و ایراد سخنرانی در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 دستگیر و پس از نزدیگ به 3 سال بلاتکلیفی در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب محاکمه و توسط قاضی فرمایشی صلواتی به اعدام محکوم شد. در دوران بازجویی سرباز جویان اوین (شکنجه گران ) مانند سعید شیخان و علوی و... به او گفته بودند که تو را اعدام خواهیم کرد و لحظۀ اعدام خواهیم دید که باز هم از عقایدت دفاع خواهی کرد.
آقای صارمی در سخت ترین شرایط که رژیم ولی فقیه سعی داشت با ایجاد فضای رعب و وحشت مردم را مرعوب کند هیچگاه تسلیم آن نشد و با دادن پیام ها مردم را به دفاع از حقوق و آزادیهای خود فرا می خواند. او در آخرین پیام خود در مورد قصد اعدام حبیب الله لطیفی نوشته بود" استبداد همواره برای ساکت کردن مردم و جلوگیری از اعتراضهای گستردۀ آنها که ناتوانی مسئولین رژیم در ادارۀ کشور که منشاء کلیۀ مشکلات می باشند دست به کشتار می زنند تا استبداد حاکم است کشتار هم ادامه دارد و مشکلات روز افزون و مردم هم بی پایان خواهند ماند.
ما ضمن محکوم کردن حکم اعدام حبیب الله لطیفی به رژیم هشدار می دهیم که خیزش خلق با این کشتارها پایان نمی گیرد .”
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،اعدام جنایتکارانه و ضدبشری زندانی سیاسی علی صارمی را به خانواده اش ،زندانیان سیاسی و ملت ایران تسلیت می گوید و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
06 دی 1389 برابر با 27 دسامبر 2010

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: