۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

عدم رسیدگی پزشکی باعث مرگ یک زندانی در زندان گوهردشت کرج گردید.

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یک زندانی در اثر عدم رسیدگی پزشکی و شرایط قرون وسطایی حاکم بر زندان گوهردشت کرج جان باخت.
روز پنجشنبه 11 آذر ماه حوالی ساعت 11:00 زندانی جعفر سربندی 55 ساله که بدلیل اختلافات خانوادگی دستگیر و به بند 4 زندان گوهردشت کرج منتقل شده بود دچار ناراحتی حاد جسمی د ر زندان گردید و به اغما فرو رفت. پاسداربندها تحت عنوان اینکه او معتاد است از انتقال وی به بهداری زندان خوداری کردند. در صورتیکه او به خاطر درد شدید قادر به حرکت نبود تا اینکه صبح امروز وضعیتش به وخامت گرایید و ساعتی بعد جان باخت.
یک هفته از دستگیری زندانی جعفر سربندی می گذشت و گفته می شود که او هنوز مورد محاکمه و محکوم نشده بود. آقای سربندی در طی یک هفته ای که در بند 4 زندان گوهردشت در بازداشت بسر می برد. بدلیل چند برابر بودن تعداد زندانیان او ناچار بود که در راهروی بند 4 استراحت کند و از داشتن امکانات پوششی محروم بود.
زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای همانند زندانهای قرون وسطایی است و با زندانیان همانند یک شیئی برخورد می کنند آنها از داشت حداقل امکانات اولیۀ انسانی محروم هستند. زندانیان از داشتن غذای کافی،درمان آب گرم برای استحمام، پوشاک و سایر امکانات اولیه محروم هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ایجاد شرایط قرون وسطایی در زندانهای ولی فقیه که منجر به مرگ زندانیان می شود را محکوم می کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
11 آذر 1389 برابر با 2 دسامبر 2010


http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: