۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

وضعیت حاد جسمی فعال حقوق بشر زندانی و ممانعت از درمان جدی او


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وضعیت و شرایط جسمی فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند همچنان بحرانی است ولی بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران با بستری شدن او در بیمارستانهای خارج زندان و انجام عمل جراحی بر روی وی ممانعت می کنند.
روز دوشنبه 15 آذر ماه هنگام ملاقات کابینی شرایط او به حدی حاد بود که به سختی قادر به ایستادن و تمرکز کردن بود. آقای کبودوند در طی این مدت دچار کاهش وزن زیادی شده است و بیش از 15 کیلو کاهش وزن غیر معمولی یافته است.
فعال حقوق بشر هنگام ملاقات از سر درد شدید رنج می برد. او در طی مدت بیماریش در زندان با تجویز قرصهای آرام بخش مشکوک که شرایط و وضعیت جسمی وی را تا حد زیادی بدتر نموده است مواجه بود. بهداری زندان در روز 10 الی 12 قرص برای او تجویز می کند که اثرات منفی زیادی بر وی گذاشته است.این قرصها باعث ایجاد حالتهای افسردگی،بوجود آوردن حالت عدم تمرکز ، خواب آلودگی و موارد متعدد دیگر می شود.
مدتی پیش یکی از پزشکان ، پزشک قانونی که وی را مورد معاینات مختلف قرار داده است به زندان اعلام نمود که او باید مورد عمل جراحی پروستات و آنژین رگهای خونی قرار گیرد او همچنین در گزارش پزشکی اش یادآور شده است به خاطر وضعیت حاد بیماریش قادر به تحمل حبس نیست.
فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند از ناراحتی حاد جسمی مانند،پروستات،ناراحتی قلبی و سر دردهای شدید رنج می برد و تا به حال چند بار دچار سکته قلبی و مغزی شده است .
خانواده کبودوند بارها به دادستانی مراجعه کرده اند و درخواست کتبی ملاقات با دادستان برای رسیدگی پزشکی و ملاقات حضوری با عزیزشان نموده اند ولی تا به حال از پاسخ دادن و یا روبرو شده با این خانواده خوداری کرده است .این خانواده 8 ماه است که از ملاقات حضوری محروم است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به وضعیت حاد جسمی و خطر جدی جانی که این فعال حقوق بشر را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای نجات جان این زندان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
16 آذر 1389 برابر با 7 دسامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: