۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران از درمان زندانیان سیاسی بیمار


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وضعیت و شرایط جسمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام جعفر کاظمی حاد می باشد ولی بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران از درمان جدی او ممانعت به عمل می آورند.
زندانی سیاسی محکوم به اعدام جعفر کاظمی از ناراحتی حاد رگ سیاتیک رنج می برد و دائم با دردهای شدید مواجه است دردها گاها به حدی شدید است که قدرت حرکت و یا سایر فعالیتهای معمول روزانه را از او سلب می کند.او هنگامی که در بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات بود دچار این ناراحتی گردید و به مرور تشدید یافت.
زندانی سیاسی جعفر کاظمی همچنین هنگامی که در بند مخوف 209 بود سربازجوی وزارت اطلاعات، آخوندی با نام مستعار علوی برای وادار کردن او جهت مصاحبۀ تلویزیونی وی را شدیدا تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داد در اثر ضرباتی که به سر و صورتش وارد گردید تعدادی از داندانهایش شکسته شدند و تعدادی دیگر دچار آسیب جدی گردیدند.آقای کاظمی از آن زمان تاکنون از آسیب دیدگی شدید دندانهایش رنج می برد.
آقای کاظمی هنگام مراجعه به بهداری زندان با برخوردهای غیر انسانی آنها مواجه است و از درمان جدی او خوداری می کنند. بهداری زندان تنها با دادن قرصهای تسکین دهنده و خواب آور اکتفا می کند. این در حالی است که او باید برای درمان رگ سیاتیکش تحت معالجه پزشک متخصص در بیمارستانهای خارج از زندان بستری شود.بهداری زندان برای رسیدگی به وضعیت حاد دندانهایش تقاضای مبالغ سنگینی نموده است تا داندانهای او را بکشند و نه درمان کنند .
بازجویان وزارت اطلاعات و جعفری دولت آبادی دادستان تهران مانع اصلی درمان جدی زندانیان سیاسی هستند و از این طریق سعی دارند که شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی را علیه زندانیان سیاسی تشدید کنند.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی جعفر کاظمی 27 شهریور ماه 1388 توسط مامورین وزارت اطلاعات با ضرب و شتم وحشیانه دستگیر شد و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل گردید. او به مدت 74 روز در سلول انفرادی تحت شکنجه قرار داشت.سربازجوی وزارت اطلاعات آخوندی با نام مستعار علوی پرونده او را به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب ارجاع داد و توسط محمد مقیسه ای از اعضای هیئت قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 به اعدام محکوم شد و سپس در دادگاه تجدید نظر توسط احمد زرگر از بازجویان دهۀ 60 حکم اعدام وی را تایید کرد.زندانی سیاسی جعفر کاظمی از شاهدان و نجات یافتگان قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 می باشد.او از سال 1360 تا اواخر سال 1369 در زندان بسر برد و تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار داشت.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،شکنجه و صدور احکام ضدبشری اعدام و عدم درمان زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع را به عنوان یک جنایت سازمان یافته دولتی محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
9 آذر 1389 برابر با 30 نوامبر 2010


گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه اعدام سازمان ملل متحد

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: