۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

گزارش تکمیلی از دستگیری و آزادی خانواده صارمی و سایر خانواده ها

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " تمامی دستگیر شدگان تجمع اعتراضی علیه اعدام زنده یاد علی صارمی مقابل زندان اوین بجز پویا صارمی دختر زنده یاد علی صارمی آزاد شدند.
در پی خبر انتقال زنده یاد علی صارمی به زندان اوین در شب گذشته جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام خانواده آقای صارمی همراه با تعداد دیگری از خانواده های زندانیان سیاسی تمامی شب را در مقابل زندان اوین تجمع کردند. تجمع کنندگان هنگامی که حوالی ساعت 08:30 متوجه اجرای حکم ضد بشری اعدام شدند شروع به سر دادن شعار علیه سران رژیم بخصوص علیه ولی فقیه علی خامنه ای که تصمیم گیرنده اصلی در مورد اعدام زندانیان سیاسی است نمودند.
از طرفی از اوایل شب انبوهی از نیروهای سرکوبگر که در محوطه اوین مستقر شده بودند و خانواده ها را در محاصرۀ خود داشتند به سوی خانواده ها یورش بردند و تعدادی از خانواده ها را دستگیر کردند که اسامی تعدادی از دستگیر شدگان به قرار زیر می باشد؛ مهین صارمی همسر زنده یاد علی صارمی،پویا صارمی دختر زنده یاد علی صارمی،محترم صارمی خواهر زنده یاد علی صارمی،اکرم سنجری مادر زندانی سیاسی میثاق یزادن نژاد،محبوبه منصوری و هادی منصوری بودند.
دستگیر شدگان را به زندان اوین منتقل و پس از چند ساعت بازداشت به پلیس امنیت انتقال دادند .نقل و انتقال آنها چندین بار بین اوین و پلیس امنیت در طی روز ادامه داشت. صلواتی قاضی فرمایشی تلفنی به پلیس امنیت دستور داده بود آزادی خانم مهین صارمی را منوط به امضای حکم سنگین و غیر انسانی 10 سال زندان وی نمود.
رفتار پلیس امنیت با دستگیر شدگان تحقیر کننده و وحشیانه بود. پلیس امنیت آنها را از برگزاری مراسم گرامیداشت برای زنده یاد آقای صارمی برحذر داشت و هچنین آنها را تهدید به بازداشت نمود. پلیس امنیت به خانواده صارمی اعلام کرده است که پیکر آقای صارمی را تحویل نخواهند داد.
حوالی ساعت 21:00 تمامی دستگیر شدگان بجز پویا صارمی آزاد شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
07 دی 1389 برابر با 28 دسامبر 2010

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: