۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

محاکمه زهرا بهرامی شهروند ایرانی – هلندی تبار توسط قاضی فرمایشی صلواتی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز یکشنبه 15 آذر ماه دادگاه زندانی سیاسی زهرا بهرامی شهروند ایرانی – هلندی تبار پس از نزدیگ به 11 ماه بلاتکلیفی در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط قاضی فرمایشی صلواتی برگزار گردید.
پس از قرائت اتهامات توسط نماینده دادستان علیه خانم بهرامی ، صلواتی قاضی فرمایشی به یکی از اتهامات او که داشتن مواد مخدر بود پرداخت. اما خانم بهرامی در دادگاه این اتهام را رد کرد و اعلام نمود که او تحت شکنجه های جسمی و روحی وادار به اعتراف شده است. پس از رد اتهام داشتن مواد مخدر توسط خانم بهرامی جلسه اول دادگاه خاتمه یافت و رسیدگی به اتهامات سیاسی او قرار شد به جلسه دوم دادگاه موکول شود. زمان تشکیل جلسه دوم دادگاه هنوز نامشخص می باشد.
بنابه گفته خانواده بهرامی با نسبت دادن اتهامات سنگین به او احتمال زیاد دارد که خانم بهرامی را محکوم به اعدام نمایند.
او در حال حاضر در بند متادون زندان اوین همراه با سایر زندانیان سیاسی زن در بازداشت بسر می برد.
خانم بهرامی سال گذشت جهت دیدار با فرزندش به ایران مسافرت کرد و در اعتراضات گسترده مردم ایران در روز عاشور شرکت نمود که توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و ابتدا به بند سپاه زندان گوهردشت کرج سپس به بند 209 زندان اوین منتقل شد. او در اثر شکنجه های جسمی و روحی وادار به اعترافات تلویزیونی علیه خود شد که از تلویزیون دولتی پخش گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به صدور حکم اعدام برای این زن زندانی هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر ،دولت هلند و سایر مراجعه بین المللی خواستار اقدامات لازم برای جلوگیری از صدور حکم ضد بشری اعدام علیه این زن زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
12 آذر 1389 برابر با 03 دسامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
وزارت امور خارجه هلند
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه زنان، شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: