۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

شیوع گسترده آنفلونزای احتمالا خوکی و خطر جدی که جان زندانیان را تهدید می کند


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تعداد زیادی از زندانیان در بندهای مختلف زندان گوهردشت کرج به آنفلونزای احتمالا خوکی مبتلا شده اندو جان آنها در معرض خطر جدی قراردارد.
آنفلوانزای احتمالا خوکی از یک هفته پیش در تمامی بندهای زندان گوهردشت کرج شیوع یافته است و در هر بند تعداد بیشماری از زندانیان مبتلا به این ویروس شده اند و هر روز بر تعداد مبتلایان به این ویروس افزوده می شود و به شکل تصاعدی در حال افزایش است.
گزارشات تایید نشده ای حاکی از آن است که تعدادی از زندانیان بند 4 و 6 در اثر ابتلای به این ویروس در گذشته اند و تعدادی از آنها که از بندهای 4 و،5 و 6 در وضعیت حادی هستند به بهداری زندان منتقل شده اند.
در حال حاضر در بند 3 زندان گوهردشت کرج تعدادی از زندانیان سیاسی مانند؛ کیوان صمیمی،ماشالله حائری و مصطفوی بیمار می باشند.
بهداری زندان تزریق واکسن به زندانیان را منوط به پرداخت 12500 تومان نموده است. این در حالی است که زندانیان بی دفاع و اسیر قادر به پرداخت چنین مبالغی نیستند و محکوم به بیمار شدن و شاید هم مر گ باشند. اکثر زندانیان سیاسی بخصوص زندانیان سیاسی بند 1 ،2 و 6 از واکسینه شدن محروم هستند.در حال حاضر فقط مسئولین و پاسداربندها واکسینه می شوند.
تعداد زندانیان در بندهای مختلف این زندان چندین برابر ظرفیت بندها می باشد .شیوع ویروسهای مهلکی مانند آنفلونزا می تواند تبدیل به یک فاجعۀ انسانی گردد.
از روز گذشته تمامی ملاقاتهای حضوری زندانیان با خانواده هایشان لغو شده است و این خود نشان از ابعاد گسترده انتشار ویروس در سطح زندان می باشد.
زندانیان که به این ویروس مبتلا می شوند در آنها علائمی مانند؛سر درد،سرفه،تب و لرز شدید،تهوع ،دردهای شدید عضلانی،ضعف و بی اشتهایی دیده می شود.
علیرغم وجود چند هزار زندانی در این زندان تا به حال هیچگونه اقدامات پیشگیرانه ای در مقابل این بیماری صورت نگرفته است و مسئولین زندان سعی دارند از شرایط ایجاد شده سوء استفاده و از زندانیان اخاذی نمایند.عدم واکسینه کردن و عدم اجرای اقدامات پیشگیرانه خود حاکی از نوعی حذف فیزیکی زندانیان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،برای نجات جان زندانیان اسیر و بی دفاع استمداد می طلبد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار مداخلۀ فوری برای نجات جان زندانیان بی دفاع است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
05 دی 1389 برابر با 26 دسامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: