۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

پرونده سازی جدید و محاکمۀ زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، روز یکشنبه 5 دی ماه حوالی ساعت 09:30 زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی به شعبۀ 1 دادگاه انقلاب شهریار کرج منتقل شد و پرونده جدیدی علیه او گشود شد. او توسط فردی بنام میر غفاری رئیس این شعبه مورد محاکمه قرار گرفت. دادگاه این زندانی سیاسی از ساعت 11:00 تا ساعت 14:00 ادامه داشت.
اتهاماتی که به زندانی سیاسی رضا شریفی نسبت داده شده بود عبارت بودند از؛ مشاوره کردن و عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران و اقدام علیه امنیت نظام.همچنین بصورت شفاهی اتهام دروغین دیگری تحت عنوان دستور بمب گذاری در مسجد امیر المونین در شهریور ماه 86 به این زندانی نسبت داده شد. میرغفاری او را تهدید کرد و گفت: می زنیمت زمین (منظور اعدام اوست). میرغفاری در ادامه تهدیداتش خطاب به آقای شریفی گفت:این همه بیانیه می دهی همراه با زندانیان مجاهد برایت گران تمام خواهد شد.
محاکمه زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی بصورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی صورت گرفت و از داشتن وکیل مدافع محروم بود.
در ماه های اخیر بدستور بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی که مدتها در بازداشت بسر می برند اقدام به پرونده سازی جدید می نمایند و پرونده آنها را به شعبه هایی که افرادی از وزارت اطلاعات تحت عنوان قاضی می باشند سپرده می شود. تا به حال علیه فعال کارگری منصور اسالو،منصور رادپور،ارژنگ داودی و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی این شیوه غیر انسانی بکار برده شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرونده سازی جدید علیه زندانیان سیاسی که مدتهای طولانی در اسارت آنها در زندان بسر می برند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
05 دی 1389 برابر با 26 دسامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: