۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

بازجویان وزارت اطلاعات قصد تبعید زندانی سیاسی ارژنگ داودی به زندان بندر عباس را دارند


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات تحت عنوان محاکمه قصد دارند زندانی سیاسی ارژنگ داودی را به بندرعباس منتقل کنند.
طی نامه ای که آقای رئیسی وکیل زندانی سیاسی ارژنگ داودی در روزهای اخیر دریافت کرده است به او اعلام شده است که زندانی سیاسی ارژنگ داودی قرار است 8 دی ماه در شعبۀ 1 دادگاه انقلاب بندرعباس مورد محاکمه قرار گیرد.
این اقدامات بازجویان وزارت اطلاعات در حالی صورت می گیرد که زندانی سیاسی ارژنگ داودی نزدیگ به 8 سال است در زندانهای اوین ،بندرعباس و در حال حاضردر زندان گوهردشت کرج زندانی است و از طرفی دیگر محل سکونت آقای داودی ،دستگیری ، پرونده سازی و محکومیت مبهم او در تهران بوده است و حتی از امکان تجدید نظر محروم شده است. دلایل انتقال و محاکمۀ مجدد او در بندرعباس هنوز نامشخص است.
به نظر می آید که بازجویان وزارت اطلاعات تحت عنوان محاکمه قصد دارند آقای داودی را به زندان بندرعباس تبعید کنند تا او و خانواده اش را تحت فشارهای غیر انسانی خود قرار دهند و حداقل امکان اولیه که ملاقات با خانواده است را از او سلب نمایند.
لازم به یادآوری است زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سال 1382 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و پس از شکنجه های وحشیانه او را به بند 2- الف سپاه پاسداران منتقل کردند و در سال 1384 ابتدا به زندان گوهردشت کرج و سپس به زندان بندر عباس تبعید گردید.بعد از آن او را مجددا به زندان اوین منتقل کردند و از زندان اوین به زندان گوهردشت کرج تبعید شد که در حال حاضر در آنجا زندانی است. او به اتهام ؛اقدام علیه امنیت،نوشتن مانیفست سکولار،تشکیل جنبش آزاد ایرانیان،توهین به مقدسات و توهین به رهبری به 10 سال زندان توسط حسن زارع دهنوی متهم اردوگاه مرگ کهریزک محکوم شد. حسن زارع دهنوی همچنین خانه پلمپ شد او را به فروش رسانده است.آقای داودی در اعتراض با بازداشت غیر قانوانی و شرایط و محدودیتهای طاقت فرسا و غیر انسانی چند بار اقدام به اعتصاب غذا نمود و در آخرین بار 74 روز در اعتصاب غذا بسر برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به محاکمه و تبعید او به زندان بندر عباس و خطراتی که متوجه جان این زندانی سیاسی است هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
14 آذر 1389 برابر با 5 دسامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: