۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

انتقال زندانی سیاسی محکوم به اعدام علی صارمی به نقطۀ نامعلومی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی علی صارمی 62 ساله و محکوم به اعدام بعد از ظهر امروز از بند 2 زندان گوهردشت خارج به نقطۀ نامعلومی منتقل شد .
روز دوشنبه 6 دی ماه حوالی ساعت 13:30 زندانی سیاسی علی صارمی که محکوم به اعدام می باشد به طور ناگهانی و غیر معمول از بند 2 خارج و به نقطۀ نامعلومی منتقل شد. پیگیریهای مستمر همبندیانش از مسئولین زندان جهت اطلاع محل انتقال او تا به حال بی نتیجه بوده است و حرفهای ضد ونقیضی در این باره اظهار می دارند.
بعضی از آنها به زندانیان سیاسی گفته اند که به زندان اوین منتقل شده است. زندانیان سیاسی از نحوۀ انتقال و برخوردهای ضد و نقیض مسئولین زندان مشکوک هستند و در نگرانی فزاینده ای بسر می برند که امکان دارد او را برای اجرای حکم اعدام منتقل کرده اند. از طرفی دیگر حکم های اعدام روزهای سه شنبه معمولا به اجرا می گذارند.
رژیم ولی فقیه معمولا از ترس واکنشها بین المللی و در عمل انجام شده قرار دادن مردم ایران و جهانیان از شیوۀ ناگهانی اعدام زندانیان سیاسی استفاده می کنند همانند اعدام 5 زندانی سیاسی در 19 شهریور سال جاری می باشد.
علاوه بر آقای علی صارمی تعدادی از زندانیان سیاسی در بند 350 زندان اوین در انتظار حکم اعدام بسر می برند که اسامی بعضی از آنها عبارتند از جعفر کاظمی ،جواد لاری، عبدالرضا قنبری، حاج آقایی و احمد دانش پذیر می باشند.
زندانی سیاسی علی صارمی سال 1386 پس از شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 67 دستگیر شد و توسط قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد. او یکی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی در ایران است که بیش از 23 سال را در زندان بسر برده است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به انتقال ناگهانی و غیر معمول این زندانی سیاسی محکوم به اعدام شدیدا اظهار نگرانی می کند و خطر جدی اجرای حکم ضد بشری اعدام علیه او می رود. لذا از دبیر کل سازمان ملل متحد،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
06 دی 1389 برابر با 27 دسامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: