۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

ایجاد شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی علیه زنان زندانی سیاسی در زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زنان زندانی سیاسی زندان اوین تحت فشارهای غیر انسانی و شرایط طاقت فرسایی قرار دارند

فشارها و اذیت آزارها علیه زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین شدت یافته است. در حدود 28 نفر از زنان زندانی سیاسی در یک سلول جای داده شده اند. در طی چند روز گذشته گرمای شدید تابستان حاکم است و امروز درجه حرارت در تهران به 40 درجه سانتیگراد افزایش یافته است. این سلول در حال حاضر فاقد وسایل خنک کننده می باشد و گرما در این سلول به حدی شدید است که زندانیان در آستانه از حال رفتن قرار گرفته اند.

همچنین در روزهای گذشته آب مصرفی این بند به طور مستمر قطع شده است و زندانیان از داشتن آب نوشیدنی محروم می باشند و هنگامی که آب بصورت محدود و قطره ای جاری می شود. آب گرم از آن جریان می یابد.علت جاری شدن آب گرم از لولها را مشکلات تاسیساتی عنوان می کنند و به زندانیان سیاسی زن گفته اند که ما فعلا قادر به حل این مشکل نیستیم.

علاوه بر آن زنان زندانی سیاسی در طی روزهای اخیر دچار مسمویتهای شدیدی شده اند و از رسیدگی پزشکی به آنها خوداری می شود. عوارض مسمومیت بصورت حالتهای تهوع و اسهال شدید می باشد.

زنان زندانی سیاسی در طی روزهای گذشته بارها مشکل حاد آب و نبود وسایل خنک کننده را به فردی بنام مومنی معاون زندان اوین در میان گذاشته اند و این فرد هر بار وعده حل کردن این مشکل را داده است ولی تاکنون از حل این مشکل اولیه خوداری می کند.

در طی روزهای گذشته عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران دانشجوی زندانی مهدیه گلرو را احضار کرد و او را به خاطر دفاع از همبند شهیدش زنده یاد شیرین علم هولی مورد تهدید و تحت فشار قرار داد.جعفری دولت آبادی خطاب به خانم گلرو گفت: تو می دانی اینها کی هستند؟ که از آنها دفاع می کنید اینها گروهکی هستند و نباید از آنها دفاع کرد!

عباس جعفر دولتی آبادی دادستان تهران همچنین خطاب به یکی از زنان زندانی سیاسی گفته است: در آینده ما قصد داریم که زندانیان سیاسی را از منافقین (مجاهدین خلق) جدا کنیم.عباس جعفری دولت آبادی و بازجویان وزارت اطلاعات از مدتی پیش سعی دارند که بین زنان زندانیان سیاسی ایجاد تفرقه و درگیری کنند که تا به حال به این قصد شوم خود نائل نشده اند.همبستگی و اتحاد زنان زندانی سیاسی باعث وحشت آنها شده است و در تلاش هستند که به هر ترتیبی که هست این هبستگی را از بین ببرند. نقش عمده ایجاد تفرقه و دو دستگی توسط بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی پیگیری و به اجرا در می آیید.

از طرفی دیگر فشارها و تهدیدات علیه زنان زندانی سیاسی که مشکلات حاد و طاقت فرسای خود را به بیرون از زندان منتقل می کنند شدت یافته است. این تهدیدات از طرف شخص عباس جعفری دولت آبادی صورت می گیرد.یکی از شیوه های رذیلانه دولت آبادی و بازجویان وزارت اطلاعات وقتی مشکلات زنان زندانی سیاسی در رسانه ها انتشار می یابد دستور تشدید فشارها جمعی علیه زندانیان سیاسی زن را بکار می برند و از این طریق مسئولیت اذیت وآزارها را بر گردن قربانی قرار میدهند تا زندانیان سیاسی زن را در مقابل هم قرار دهند که با هوشیاری آنها این طرح غیر انسانی آنها نقش بر آب شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشارهای طاقت فرسا و رذیلانه علیه زنان زندانی سیاسی اسیر که بصورت قطع آب و گرفتن امکانات خنک کننده و موارد دیگر صورت می پذیرد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه زنان ،دستگیریهای خودسرانه و شکنجه و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شواری امنیت سازمان ملل جهت گرفت تصمیمام لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

09 تیر 1389 برابر با 30 ژوان 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر ویژه زنان،دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: