۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

وضعیت جسمی یکی از زندانی سیاسی در نهمین روز اعتصاب غذا به وخامت گراییده است

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وضعیت جسمی زندانی سیاسی حمید حائری رو به وخامت گراییده است او نزدیک به 9 روز است که در سلولهای انفرادی در اعتصاب غذا و دارو بسر می برد.

زندانی سیاسی حمید حائری 57 ساله از 6 خرداد ماه در اعتصاب غذا و دارو بسر می برد وضعیت جسمی او وخیم گزارش شده است. جان او در معرض خطری جدی قرار دارد.آقای حائری در اعتراض به انتقال بی دلیل به سلولهای انفرادی در اعتصاب غذا و دارو بسر می برد.

بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن او دستور انتقال وی را به سلولها انفرادی بند 240 را صادر کرده اند. آقای حائری 16 روز است که در سلولهای انفرادی بند 240 بسر می برد.

از زمان انتقال زندانی سیاسی حمید حائری به سلولهای انفرادی خانواده اش از وضعیت و شرایط او در بی خبری کامل بسر می برند.خانواده آقای حائری به شعبه 28 دادگاه انقلاب مراجعه کردند و خواستار علت انتقال به سلول انفرادی و بی اطلاع بودن از عزیزشان را جویا شوند ولی فردی به بنام مجتبی ای رئیس دفتر محمد مقیسه معروف به ناصریان از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی 67 با برخوردی غیر انسانی به آنها گفت :«حتی اگر از رهبری هم نامه بیاورید ایشان از انفرادی بیرون نمیان تا زمانی که اطلاعات اجازه بدن»

زندانی سیاسی حمید حائری از بیماری حاد قلبی رنج می برد و تاکنون دوبار دچار سکته قلبی شده اند همچنین در قلب او 2 استند بکار برده شده است.آقای حائری مدت کوتاهی قبل از دستگیری در یک سانحه رانندگی دچار شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی شده بود . او همچنین در اثر سانحه رانندگی از ناحیه لگن دچار آسیب شدید شده بود و مدتی طولانی در بخش آی .سی . یو بیمارستان بستری بودند . زمان دستگیری بشدت بیمار و به سختی قادر به حرکت بودند و فقط با کمک عصا می توانستند راه بروند.

لازم به یادآوری است که آقای حمید حائری در تاریخ15 آذر 1388 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.او به مدت 74 روز در سلولهای انفرادی بسر برد. در طی این مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی و تهدیدات بازجویان قرار داشت از جمله تهدیدات بازجویان انتقال همسر و دختر ایشان به زندان گهریزک بود.سپس او را به بند 350 زندان اوین منتقل کردند.آقای حائری اخیرا در شعبه 28 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی 67 به 15 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شده است

او از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و به مدت 3 سال در زندان تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و شرایط قرون وسطائی بسر بردند. بازجوی او در دهۀ 1360 محمد مقیسه ای که در حال حاضر رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب می باشد بود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال زندانیان سیاسی حمید حائری با شرایط حاد جسمی به سلولهای انفرادی و تحت فشار قرار دادن او را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

16 خرداد 1389 برابر با 6 ژوئن 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: