۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

بازجویان وزارت اطلاعات قصد گشودن پرونده جدیدی علیه فعال دانشجویی دارند


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"بازجویان وزارت اطلاعات قصد گشودن پرونده جدید علیه فعال دانشجویی نادر احسنی را دارند.

در چند هفته گذشته چندین بار به منزل آقای احسنی احظاریه ای از سوی فردی بنام بیگی رئیس شعبه 3 بازپرسی دادگاه انقلاب ارسال شده است.علیرغم اینکه خانواده احسنی بارها به آنها اعلام کرده اند که فرزندشان در بند 350 زندان اوین بسر می برد و میتوانید احظاریه را به او یا وکیلش ابلاغ کنید ولی از این کار خوداری می کنند و تا به حال چندین بار برای تحت فشار روحی قرار دادن خانواده اقدام به ارسال احظاریه نموده اند.

این احظاریه در رابطه با دستگیریهای خودسرانه و گسترده بهمن ماه 1388 می باشد.این فعال دانشجویی در آن زمان سر باز بود و چند ساعتی بود که از پادگان به منزل باز می گشت.که با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و همراه با خواهرش الهام احسنی به بند 209 زندان اوین منتقل شدند.

از طرفی دیگر آقای ابوطالبی وکیل این فعال دانشجویی تا به حال چندین بار به زندان اوین مراجعه کرده است و درخواست کتبی ملاقات با موکلش را نموده است تا در مورد احظاریه و قصد پرونده سازی جدید و اتهامات دروغین نسبت داده شده صحبت کند و همچنین از وضعیت و شرایط او مطلع شود.اما هر بار پس از مدتی طولانی انتظار در زندان اوین به او اجازه ملاقات با موکلش را نمی دهند. آنها همچنین علت عدم اجازه ملاقات را به وکیل ابوطالبی اعلام نمی کنند. این در حالی است که طبق قوانین موجود می بایست وکیل با موکلش برای بررسی پرونده و اطلاع از وضعیت او ملاقات کند .

فعال دانشجوئی نادر احسنی شب 19 بهمن ماه 1388 در طی یورشهای گسترده در سطح تهران همراه با خواهرش خانم الهام احسنی دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد آنها چندین هفته در بند 209 تحت شکنجه های شدید روحی و جسمی چند بازجو و از جمله آنها فردی با نام مستعار علوی از سربازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند.

فعال دانشجویی نادر احسنی در تاریخ 11 آذر ماه 1386 از جلوی منزل شخصی پدری خود توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. آقای احسنی به مدت 68 روز در بند 209 زندان اوین زندانی بود، که 58 روز آن را در سلولهای انفرادی بسر برد. او در طی این مدت تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.سپس بر اثر فشارهای بین المللی و به قید وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شد.آقای احسنی توسط فردی بنام محمد مقیسه ای(معروف به ناصریان از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367) رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت و به 1 سال زندان محکوم شد. شعبه 36 دادگاه تجدید دادگاه انقلاب که ریاست آن را فردی بنام احمد زرگر از بازجویان سابق وزارت اطلاعات به عهده دارد عین حکم دادگاه بدوی را مورد تایید قرار داد. او از 30 فروردین ماه 1389 دستگیر و در بند 350 در حال طی محکومیت 1 ساله غیر قانونی و غیر انسانی خود می باشد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،پرونده سازی جدید بازجویان و زارت اطلاعات علیه این فعال دانشجویی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
14 خرداد 1389 برابر با 04 ژوان 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: