۱۳۸۹ خرداد ۲۴, دوشنبه

یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای ساران و مورد بازرسی و تهدید قراردادن آنها

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مامورین وزارت اطلاعات به منزل زنده یاد امیر حسین حشمت ساران یورش بردند و مدت طولانی منزل این خانواده را مورد بازرسی و اعضای خانواده را بازجوئی و تهدید کردند.

روز دوشنبه 24 خرداد ماه حوالی ساعت 12:00 شش نفر از مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای ساران یورش بردند و مدت طولانی تمامی نقاط منزل آنها را مورد بازرسی قرار دادند واین خانواده را بازجوئی و تهدید کردند.آنها دفترچه تلفن خصوصی خانواده را چک میکردند و نسبت به هر نامی که در آن ثبت شده بود خانواده آقای ساران را مورد بازخواست قرار می دادند.

مامورین وزارت اطلاعات با وقاحت تمام از خانم ساران می پرسیدند که فرزندش بابک کجاست؟این در حالی است که بابک ساران روز شنبه در تهران توسط نیروهای سرکوبگر ربوده شد و در نقطه نامعلومی در اسارت آنها بسر می برد و از آن روز تا به حال از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست

مامورین مهاجم وزارت اطلاعات با بکار بردن جملاتی سعی بر وارد کردن فشار روحی بر این خانواده را داشتند. آنها خطاب به خانم الهه نازجو مادر بابک ساران گفتند:"کسی که ضد انقلاب باید همین بلاها سرش بیاد". که با جوابهای قاطع خانواده ساران مواجه شدند.

لازم به یاد آوری است که غروب روز شنبه 22 خرداد ماه بابک ساران 25 ساله دانشجوی مهندسی عمران مورد یورش نیروهای سرکوبگر قرار گرفت و ربوده شد.او هنگام دستگیری آماج باتونهای آنها قرار گرفت وبه نقطه نامعلومی منتقل شد و از زمان دستگیری تاکنون هیچ خبری از محل بازداشت و وضعیت وشرایط او در دست نیست. بابک ساران ساعاتی قبل از دستگیری مورد یورش نیروهای سرکوبگر قرار گرفته بود و و حشیانه آماج باتونهای آنها قرار گرفت بطوری که آثار ضربات باتون بر بدن او عیان بود.بابک ساران فرزند زنده یاد امیر حسین حشمت ساران است که در سال 1387 در زندان گوهر دشت کرج به قتل رسید.بابک هنگامی که کودکی بیش نبود بخاطر فشار آوردن بر پدر اسیرش به مدت یک ماه در زندان بسر برد.بابک همچنین در روز 16 آذر مورد یورش بسیجیها قرار گرفت که منجر به بستری شدن او در بیمارستان گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای ساران،دستگیری فرزندشان و بی اطلاع نگه داشتند خانواده و تهدید آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگر ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای آزادی بی قید و شرط دستگیر شدگان 22 خرداد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 خرداد 1389 برابر با 14 ژوان 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه دستگیریهای خود سرانه و شکنجه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: