۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

بازاری زندانی تحت فشارهای روحی و جسمی در بند مخوف 209 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین "حقوق بشر و دمکراسی در ایران"بازاری زندانی محمد بنازاده امیر خیزی بیش از 6 ماه است که تحت شکنجه های روحی و جسمی در بند 209 زندان اوین بسر می برد.

بازاری زندانی محمد بنازاده امیر خیزی 63 ساله چند ماه است که در بند 209 زندان اوین تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعت قرار دارد. بازجویان وزارت اطلاعات پس از مدتی توقف بازجوئیها و نگه داشتن او در حالت انتظار دوباره بازجوئیهای را همراه با شکنجه های روحی و جسمی شدیدتری از سر می گیرند. بازجویان وزارت اطلاعات آقای بنازاده را تحت فشار قرار دادند تا در مقابل دوربین تلویزیون گفته های دیکته شده آنها را تکرار کند.آنها همچنین او را تهدید کردند که در صورت عدم اعترافات تلویزیونی به اتهام محاربه وی را محاکمه و به اعدام محکوم خواهند کرد.بازاری زندانی در اثر شکنجه های غیر انسانی نزدیگ به 16 کیلو وزن کم کرده است.

بازاری زندانی چند ماه را در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین در بازداشت بسر می برد.علیرغم گذشت بیش از 6 ماه از بازداشتش هنوز تحت فشارهای روحی و جسمی قرار دارد و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد.

خانواده بنازاده از زمان دستگیری تا به حال پیگیر وضعیت عزیز خود هستند ولی از دادن پاسخ مشخص به این خانواده خوداری می کنند و رفتاری غیر انسانی با این آنها دارند.

لازم به یاداوری است که آقای محمد بنازاده امیرخیزی 63 ساله در 9 آذرماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد. برادر او جانباخته راه آزادی علی بنازاده امیر خیزی در دهۀ 1360 بخاطر هواداری از سازمان مجاهدین اعدام شد. همسر وی خانم شهلا زرین فر بدلیل دیدار با فرزندش در قرار گاه اشرف به یک سال زندان محکوم شد که محکومیت او مدتی پیش به پایان رسید. در حال حاضر خواهر او زندانی سیاسی کبری بنازاده امیر خیزی بدلیل قصد دیدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف در زندان گوهردشت کرج زندانی است . پیش از این برادران او آقایان اصغر و حمید بنازاده بدلیل دیدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف به 2 سال زندان محکوم شده بودند که مدتی پیش پس از پایان یافتن محکومیتشان آزاد شدند.

در حال حاضر علاوه بر آقای امیر خیزی،تعداد دیگر از بازاریان تهران در بند 350 زندان اوین بسر می برند، که از جمله آنها؛ آقایان محسن دکمه چی وجواد لاری می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت،شکنجه های روحی و جسمی و اعمال فشار بر خانواده های بازاریان در بند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگر ویژه دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی بازاریان در بند است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

18 خرداد 1389 برابر با 8 ژوان 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه دستگیری خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: