۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

ادامه یافتن شکنجه های وحشیانه زندانیان بی دفاع در بند 1 زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" شکنجه ،اذیت و آزار وفشارهای قرون وسطائی علیه زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج ادامه دارد.

در طی چند هفته گذشته شکنجه های غیر انسانی،اذیت و آزار زندانیان اسیر در بند1 زندان گوهردشت کرج ادامه دارد.زندانیان بی دفاع و اسیر در سلولهای انفرادی معروف به سگدونی تحت شکنجه های وحشیانه قرار دارند.زندانیان در گرمای زیاد از داشتن آب ساعتها محروم می باشند و در صورت زدن درب سلول و تقاضای آب نوشیدنی به آنها دست بند ،پابند و چشم بند زده و به سلول شکنجه برده می شوند. آنها مدت طولانی تحت شکنجه های وحشیانه قرار می گیرند. شکنجه ها با باتونهای برقی و معمولی صورت می گیرد. زندانیان که در روزهای گذشته در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های وحشیانه جسمی قرار گرفتند عبارتند از؛ حسن شریفی،قیصر اسماعیلی،جواد زارع،احد فتحیان ( در اثر شکنجه بینی او شکسته شده است) ، سامان محمدی و تعدادی زیاد دیگری می باشند.

کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان اکثر اوقات در شکنجه گاه بند 1 حضور دارند و با حسن آخریان رئیس بند 1 زندان گوهردشت کرج که معتاد به مواد مخدر معروف به شیشه می باشد و همراه با افسران پاسدار میرزا آقایی،شیرخوانی،محمدی و زینعلی زندانیان بی دفاع و اسیر که به آنها دست بند و پابند و چشم بند زده اند مدت طولانی تحت شکنجه های وحشیانه خود قرار می دهند .کرمانی و حسن آخریان افرادی درنده خو و وحشی هستند و در شکنجه و جنایت هیچ مرزی را نمی شناسند. این دو جنایتکار علیه بشریت با دست باز و بدون هیچگونه مانعی اقدام به قتل و شکنجه در زندان می کنند.

از طرفی دیگر زندانیان سالنهای 1 و 3 بند 1 زندان گوهردشت تقریبا هر روز به محوطه زندان برده می شوند و در گرمای زیاد و در معرض تابش شدید خورشید از ساعت 09:00 تا 16:00 نگه داشته می شوند. آنها در طی این مدت از داشتن آب نوشیدنی و غذا و استفاده از سرویسهای بهداشتی محروم هستند.کسانی که در اثر شکنجه های وحشیانه در آگاهی کرج و یا سلولهای انفرادی دچار معلولیت شده اند و نیاز به مراقبت شدید پزشکی دارند در آن شرایط قرار داده می شوند.

همچنین در هفته های اخیر گارد زندان بصورت مستمر به سلولهای زندانیان یورش می برند و آنها را مورد ضرب وشتم و اذیت قرار می دهند و حداقل امکانات آنها را تخریب می کند و یا با خود می برند.گارد زندان حتی اقدام به تخریب پنکه ها در سلولها ی زندانیان می زند.یورش گارد زندان توسط کرمانی و فرجی و حسن آخریان سازماندهی می شود.

شکنجه و فشار و اذیت وآزار زندانیان باعث شده است که زندانیان بصورت متحد و یگپارچه در مقابل اعمال وحشیانه و غیر انسانی آنها به مقاومت برخیزند. تعدادی از زندانیان که در باندهای مافیایی حذف فیزیکی سایر زندانیان و پخش مواد مخدر شرکت داشته اند از این باندهای مافیایی خارج شده اند و به همبندیان خود پیوسته اند و تا حد زیادی بساط جاسوسی و خبر چینی از بند بر چیده شده است. مقاومت زندانیان با آزادی سازی کامل بند، شکل دادن اعتصاب غذای جمعی و مقابله با اعمال وحشیانه شکنجه گران ابعاد تازه ای به خود گرفته است. این مسئله باعث شده است که اقدامات سرکوبگرانه را تا حد زیادی خنثی کنند و شکنجه گران را مایوس و مستاصل نمایند.

جنایتکاران علیه بشریت که در این زندان در قتل و شکنجه و ایجاد شرایط قرون وسطائی نقش دارند عبارتند از ؛ علی حاج کاظم رئیس زندان،علی محمدی معاون زندان،کرمانی رئیس اطلاعات زندان ، فرجی معاون اطلاعات زندان،حسن آخریان رئیس بند1 ،محمود مغنیان رئیس بند 4 ،گرامی رئیس بند 3 ، افسران پاسدار میرزا آقایی،زینعلی و ... می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، به اجرا گذاشتن شکنجه های وحشیانه و قرون وسطائی توسط بالاترین مسئولین زندان علیه زندانیان بی دفاع و اسیر را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار پایان دادن به سکوت و اقدامات عملی برای نجات جان زندانیان در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

26 خرداد 1389 برابر با 16 ژوان 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: