۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

به وخامت گراییدن وضعیت جسمی زندانی سیاسی ارژنگ داودی در ششمین روز اعتصاب غذا

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،زندانیان سیاسی ارژنگ داودی در ششمین روز اعتصاب غذا وضعیت جسمی اش رو به وخامت گذاشته است.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی که از روز چهارشنبه 23 تیرماه در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه و محدودیتها علیه زندانیان سیاسی اقدام به اعتصاب غذا نموده است.آقای داودی در ششمین روز اعتصاب غذای خود وضعیت جسمی اش رو به وخامت گذاشته است.او از ضعف شدید،سردرد ،سرگیجه و عوارض دیگر رنج می برد.زندانی سیاسی ارژنگ داودی در طی مدت بازداشت مورد شکنجه بازجویان وزارت اطلاعات و شرایط قرون وسطائی حاکم بر زندان باعث شده است که شرایط جسمی او را تا حد زیادی آسیب پذیر کند.

اما بازجویان وزارت اطلاعات و اجرا کنندگان فرامین آنها در زندان گوهردشت کرج با ایجاد شرایط قرون وسطائی و سلب حقوق اولیه زندانیان سیاسی و سایر اقدامات غیر انسانی زندانیان سیاسی را وادار به اعتصاب غذا می کنند تا زمینه حذف فیزیکی آنها را مهیا کنند .

زندانی سیاسی ارژنگ داودی خواستار حقوق اولیه خود که از جمله آنها؛ پایان دادن به محدودیتها مانند محرومیت از تماس با خانواده اش،پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی این خانواده و رسیدگی پزشکی به زندانیان سیاسی بیمار می باشد.

زندانیان سیاسی که در حال حاضر در بند 3 زندان گوهردشت در اسارت بسر می برند عبارتند از؛ ارژنگ داودی،منصور اسالو، ،منصور رادپور، ،مسعود باستانی،علیرضا کرمی خیر آبادی،بهنام فیدج، مصطفی اسکندری، احمد زید آبادی مهدی محمودیان،رضا رفیعی و حشمت الله طبرزدی می باشند.

لازم به يادآوري است که زنداني سياسي ارژنگ داودي در آبان ماه 1382 دستگير و 16 ماه بعد توسط حسن زارع دهنوي معروف به قاضي حداد مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم سنگين و غير انساني 15 سال زندان و 70 ضربه شلاق محکوم شد. حسن زارع دهنوی هيچگاه حکم محکومیت او رابصورت کتبی در اختیار وی و وکیلش قرار نداد. عليرغم گذشت سالها از بازداشتش هنوز حکم قطعي وي در ابهام است و در انتظار تشکيل دادگاه بسر مي برد.آقای داودی در طی مدت بازداشت به زندانهای مختلفی تبعید شد از زندان اوین به زندان بندر عباس و سپس به زندان گوهردشت کرج تبعید گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به شرایط قرون وسطائی ایجاد شده که زندانیان سیاسی را وادار به اعتصاب غذا می کند و تهدیداتی که متوجه جان آنها است هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای این رژیم است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

28 تیر 1389 برابر با 19 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: