۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

اعتراضات گسترده زندانیان سیاسی و عادی علیه اقدامات سرکوبگرانه در زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان بند 4 زندان گوهردشت کرج در مقابل اقدامات سرکوبگرانه پاسداربندها ی بند 4 دست به اعتراضات گسترده زدند .

روز سه شنبه 29 تیرماه حوالی ساعت 08:00 صبح پاسدار بندها در یک اقدام سرکوبگرانه قصد داشتند که زندانیان سیاسی و عادی بند 4 زندان گوهردشت کرج را با اجبار به محوطه این بند منتقل کنند و آنها را برای مدت طولانی در معرض تابش شدید آفتاب و گرمای بالای 40 درجه قرار دهند.ولی زندانیان سیاسی و عادی در مقابل این اقدام سرکوبگرانه اعتراض کردند و از رفتن به محوطه بند خوداری کردند.در این اعتراضات نزدیگ به 800 زندانی شرکت داشتند که پاسداربندها وحشت زده از هر گونه اقدامی در مقابل زندانیان باز مانده بودند.

پاسداربندی بنام مهدوی همراه با تعداد دیگر از پاسداربندها قصد ضرب و شتم و توهین به زندانیان عادی را داشتند ولی با مواجه شدند با اعتراضات گسترده وحشت زده محل را ترک کردند. سپس در یک اقدام غیر انسانی دیگر تلفنهای بند را به عنوان تنبیه قطع نمود .

زندانیان سیاسی نسبت به قطع تلفنها اقدام به اعتراض کردند و آنها را وادار به عقب نشینی نمودند و تلفنها به حالت عادی خود بازگردانده شد.

مهدوی از جمله پاسداربندهایی است که در جریان قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 در اعدام زندانیان سیاسی شرکت داشت و از جنایتکاران علیه بشریت می باشد.

زندانیان سیاسی که در حال حاضر در این بند زندانی هستند عبارتند از؛ علی صارمی ، سعید ماسوری،علی معزی،میثاق یزدان نژاد،هود یازرلو،محمد علی منصوری و صالح کهندل،شیر محمد رضایی،افشین بایمانی و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،تشدید مستمر اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان سیاسی و عادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن مستمر و سازمان یافته علیه جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 تیر 1389 برابر با 20 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: