۱۳۸۹ تیر ۲۰, یکشنبه

به وخامت گراییدن وضعت جسمی زهرا بهرامی از دستگیر شدگان روز عاشورا در بند 209

بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، وضعیت و شرایط جسمی زندانی سیاسی زهرا بهرامی شهروند ایرانی –هلندی تبار در بند مخوف 209 زندان اوین به وخامت گراییده است.

زندانی سیاسی زهرا بهرامی از دستگیر شدگان اعتراضات گسترده روز عاشورا است که از زمان دستگیری تاکنون در بندهای مختلف وزارت اطلاعات در بازداشت بسر می برد و در حال حاضر همراه با 2 زندانی سیاسی دیگر در سلول 13 بند مخوف 209 زندان اوین در زندان است. علیرغم گذشت بیش از 6 ماه هنوز در بند مخوف 209 زندانی است و در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.

در طی هفته های اخیر وضعیت جسمی او حاد شده است .چهرۀ او متورم و دچار جوشهای عفونی و زخمهای زیادی بر چهره اش عیان است . او هم همچنین از ناراحتی حاد ریه رنج می برد و در روزهای اخیر به دلیل عدم درمان وضعیت جسمی اش به وخامت گراییده است. خانم بهرامی همچنین دچار افسردگی شدیدی است .

بازجویان وزارت اطلاعات به او اتهامات محاربه و همکاری با انجمن پادشاهی و سازمان مجاهدین خلق نسبت داده اند و قصد دارند بر این مبنا او را محاکمه کنند. خانم بهرامی در زندان اوین با عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران ملاقات داشته است. جعفری دولت آبادی به او گفته است اول باید دادگاهی شوی و بعد از محکومیت تو را آزاد خواهیم کرد.خانم بهرامی از داشتن وکیل محروم است

از طرفی دیگر از چند هفته پیش برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی در بند 209 زندان اوین به توصیه بازجویان وزارت اطلاعات عباس جعفری دولت آبادی دستور داده است که ملاقاتهای کابینی زندانیان سیاسی با خانواده هایشان که بصورت هفتگی صورت می گرفت به هر دو هفته یکبار تقیلیل یافته است.سلسله اقدامات سرکوبگرانه عباس چعفری دولت آبادی علاوه بر توجیه شکنجه های بازجویان وزارت اطلاعات، اقدام به محدود کردن ملاقاتهای کابینی،قطع ملاقاتهای حضوری،در موارد متعددی از پاسخگویی به خانواده های زندانیان سر باز می زند و همچنین باعث ایجاد فشارهای زیادی علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها است.

زندانی سیاسی زهرا بهرامی 45 ساله و دارای 2 فرزند است. او دارای ملیت ایرانی- هلندی است و برای دیدن فرزندش به ایران مسافرت کرده بود که در اعتراضات روز عاشورا دستگیر و تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار می گیرد . بازجویان وزارت اطلاعات در بند سپاه زندان گوهردشت کرج و در بند 209 زندان اوین او را تحت شکنجه ها و فشارهای قرون وسطائی قرار دادند و وی را وادار به اعترافات تلویزیونی علیه خود کردند.این اعترافات دورغین از تلویزیونهای دولتی پخش گردیده است.بازجویان وزارت اطلاعات اعترافات دروغین تلویزیونی را به عنوان اتهام علیه او بکار برده اند وقصد دارند که او را بر مبنی محاربه محاکمه کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به وضعیت وخیم جسمی و اتهامات سنگینی که به این زن زندانی سیاسی نسبت داده اند هشدار می دهد و آن را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه زنان،شکنجه و دستگیریهای خودسرانه خواستار اقدامات عملی برای آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

20 تیر 1389 برابر با 11 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه زنان، شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: