۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

گزارش مادران عزادار از ديدار با مادر سعيد زينالي و مراسم سالگرد خاكسپاري سهراب اعرابي


جمعي از مادران عزادار در آستانه 23 تير همزمان با سالروز دستگيري سعيد زينالي در سال 78 به ديدار مادر سعيد رفتند تا با اين مادر همچنان چشم به در دوخته همدردي نمايند، مادري كه 11 سال پيش فرزندش را جلوي چشمانش از منزل ربودند و از آن زمان تاكنون براي پيدا كردن ردي از او به هر دري زده ولي هيچ پاسخي به او داده نشد و اين طبيعي ترين پرسش يك مادر و پدر كه" با فرزندمان چه كرديد؟!

" پس از 11 سال همچنان بدون پاسخ باقي است. خانم زينالي در جمع مادران از رنج و عذابي كه در طول اين مدت كشيد مي گويد، مي گويد سعيدش فارغ التحصيل رشته كامپيوتر از دانشگاه تهران است و او تنها بازداشتي آن روز نيست كه هيچ خبري از او ندارند همراه با سعيد حداقل 6 دانشجوي ديگر دانشگاه تهران نيز بودند كه وضعيتي كاملا مشابه با سعيد دارند و خانواده آنها نيز در يافتن ردي از فرزندان خود به هر دري زدند و پاسخي نيافتند، دو تن از اين دانشجويان دختر هستند.

مادران عزادار همراه با مادر سعيد زينالي خواهان آنند تا مسئولين قضايي و امنيتي ايران پس از 11 سال بي تفاوتي و بي توجهي پاسخ دهند چه بر سر سعيد زينالي و ساير دانشجويان بازداشتي در تيرماه 78 آوردند و همچنين خواستار آزادي هرچه سريعتر بهروز جاويد طهراني شدند، دانشجويي كه در پي اعتراضات دانشجويان در 23 تيرماه 78 تاكنون در اوين بسر مي برد.

درخاتمه مادران عزادار به اتفاق در مراسم گراميداشت اولين سالگرد خاكسپاري سهراب اعرابي كه در منزل وي برگزار شده بود شركت كردند.

مراسم با حضور خانواده هاي مسعود هاشم زاده، اشكان سهرابي، حسن پور و ... و همينطور جمعي از مردم با شكوه برگزار شد.

دراين مراسم مادر سهراب چندين دلنوشته خواند كه در آنها سوگند خورده شد كه از حق سهراب ها نگذرند و تا تحقق خواسته هاي فرزندان پاك اين سرزمين كه براي بدست آوردن ابتدايي ترين حقوق خود يعني حق تعيين سرنوشت، جان خود را از دست دادند از پاي ننشينند و اجازه ندهند تا مادران ديگري در ايران غم و دردي كه آنان مجبور به تحمل آن هستند را تجربه كنند و تا محو خشونت دست از تلاش برندارند.

در خلال اين مراسم اشعاري از شركت كنندگان خوانده شد و سرودهاي زيبايي چون كاروان شهيد، مرغ سحر، سراومد زمستون همخواني شد.

راهشان پر رهرو، يادشان گرامي باد

مادران عزادار

تیر 1389

انتشار:فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: