۱۳۸۹ مرداد ۱, جمعه

یک زندانی در زندان سنندج در انتظار اجرای حکم اعدام است


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی لقمان عبدالله زاده مقدم به اتهام دروغین حمل مواد مخدر محکوم به اعدام شده است و در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برد.

زندانی لقمان عبدالله زاده 32 ساله 6 ماه پیش با یورش مامورین به منزلش دستگیر و به اتهام داشتن مواد مخدر به آگاهی سنندج برده شد. بنابه گفته خانواده اش او تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت تا وادار به اعتراف شود.سپس پرونده او به شعبه 1 دادگاه انقلاب و عمومی سنندج منتقل شد. در آنجا محاکمه و محکوم به اعدام شد.او در جریان محاکمه از داشتن وکیل محروم بود.

بنابه گفته خانواده آقای عبدالله زاده مقدم این اتهام نسبت داده شده دروغ می باشد و طرحی از پیش تعیین شده برای اعدام عزیزشان می باشد.زندانی لقمان عبدالله زاده مقدم پیش از این به اتهام قتل مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شده بود ولی پس از مدتی بازداشت به بی گناهی او پی بردند و او را آزاد کردند و دستگیری مجدد او در این راستا می باشد و اتهام مواد مخدر نسبت داده شده برای توجیه عمل جنایتکارانه اعدام می باشد.او در انتظار اعدام بسر می برد.زندانی لقمان عبدالله زاده در حال حاضر در زندان سنندج زندانی است.

خانم آمنه مناف زاده 45 ساله مدت کوتاهی پس از دستگیری همسرش آقای لقمان عبدالله زاده با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان به اتهام فعالیتهای سیاسی علیه رژیم دستگیر و به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات در زندان ارومیه منتقل شد و پس از چند ماه بودن در سلولهای انفرادی به بند زنان زندان ارومیه امنتقل شد و در حال حاضر در بلاتکلیفی بسر می برد.

تا به حال تعداد زیادی از زندانیان سیاسی تحت عنوان حمل مواد مخدر اعدام شده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری ،شکنجه ،نسبت دادن اتهامات واهی و صدور احکام اعدام با اتهامات دروغین را محکوم می کند و نسبت به اعدام این زندانی که هدفی جز ایجاد جو رعب و وحشت ندارد هشدار میدهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعدام در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

01 مرداد 1389 برابر با 23 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: