۱۳۸۹ مرداد ۵, سه‌شنبه

حملات سازمان یافته علیه زندانی سیاسی در زندانهای مختلف

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" دانشجوی زندانی حسن ترلانی در زندان کرمان مورد ضرب وشتم و تهدید به قتل شد.

دانشجوی زندانی حسن ترلانی 23 ساله که برای طی محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی 10 ساله خود به زندان کرمان تبعید شده است. او تنها زندانی سیاسی است که در زندان کرمان در میان زندانیان عادی و خطرناک قرار دارد.

دانشجوی زندانی توسط یک پاسدار زندانی بنام علی ملک که در قتلهای زنجیره ای زنان در کرمان دستگیر شده است بدون هیچ دلیل و بهانه ای مورد تهاجم قرار گرفت. این فرد در حالی که عربده می کشید خطاب به دانشجوی زندانی گفت: تو محاربی تو مرتدی ،خون تو مباح است من تو را می کشم به او حمله ور شد.پاسدار علی ملک در حال حاضر از اختیارات ویژه ای در این بند برخوردار است.

علی ملک با فتوای یکی از آخوندهای کرمان زنان نگون بخت را با طرح قبلی فریب میداد و آنها را به قتل می رساند. این مسئله در کرمان معروف به قتلهای زنجیره ای زنان می باشد.

در روزهای اخیر حملات سازمان یافته علیه زندانیان سیاسی شدت گرفته است. از جمله حملاتی که تا به حال علیه زندانیان سیاسی صورت گرفته است و ما از آن مطلع شدیم یورش به دانشجوی زندانی هود یازرلو در زندان گوهردشت کرج و زندانی خالد حردانی می باشد.

این حملات توسط بازجویان وزارت اطلاعات طراحی و به اجرا گذاشته می شود. حمله به دانشجویان زندانی هود یازرلو و حسن ترلانی توسط سربازجویان زندان اوین علوی و سعید شیخان که پرونده آنها در دستشان می باشد طراحی شده است. اوامر این افراد به رئیس زندانها داده می شود. بعنوان مثال در زندان گوهردشت کرج توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان،کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و محمود آخریان از شرکت کنندگان در کشتار سال 67 و حملات خونین علیه زندانیان سیاسی سپرده می شود.محمود مغنیان رئیس بند 4 زندان گوهردشت کرج در جواب به اعتراض زندانیان سیاسی گفته است:« خوب،من یه طرفدارایی دارم که به دفاع از من شما را می زنند،پس مواظب خودتون باشید و ...»

لازم به یادآوری است دانشجوی زندانی حسن ترلانی ۲ اسفند ۱۳۸۶ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او به مدت ۸۸ روز در این بند تحت شکنجه های جسمی و روحی یکی از سربازجویان وزارت اطلاعات بنام سعید شیخان قرار داشت و با توصیه این شکنجه گر به فردی بنام محسنی رئیس شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب به حکم سنگین و غیر انسانی ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان مرکزی کرمان محکوم شد. آقای ترلانی بخاطر سوابق سیاسی خانواده اش درمخالفت با این رژیم به این محکومیت سنگین محکوم شده است. پدر بزرگ آقای ترلانی به نام حسنعلی صفایی که از بازاریان شناخته شده و مورد احترام مردم بود، در دهۀ ۶۰ توسط این رژیم اعدام گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، حملات سازمان یافته توسط بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

05 مرداد 1389 برابر با 27 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: