۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در یازدهمین روز اعتصاب غذا

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" گزارشاتی حاکی است که زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در اعتراض به شکنجه های غیر انسانی و شرایط طاقت فرسا 11 روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد.

زندانی سیاسی بهرز جاوید طهرانی 9 خرداد ماه پس از افشای جنایات هولناک شکنجه در بند 1 به سلولهای انفرادی معروف به(سگ دونی)منتقل شد. او در بدترین سلول انفرادی قرار داده شده است. گزارشات تایید نشده ای حاکی از آن است که زندانی سیاسی بهروز جاوید تهرانی در یازدهمین روز اعتصاب غذای خود در اعتراض به شکنجه های جسمی و شرایط قرون وسطائی و طاقت فرسا بسر می برد.او تا به حال چند بار به سلولی که زندانیان در آن شکنجه می شود منتقل شده است و توسط حسن آخریان رئیس بند1 ،افسر پاسدار آقا میرزائی ،پاسداربند محمدی و چند پاسداربند دیگر تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفته است.

سلولی که زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در آن قرار دارد در شرایط معمولی گرمای سلول بسیار بالا است در صورتیکه در حال حاضر هوای تهران و کرج به 40 درجه سانتیگراد می رسد شرایط طاقت فرسایی علیه او ایجاد کرده اند و گفته می شود تا به حال چند بار دچار بیهوشی شده است. او در 24 ساعت 3 بار حق استفاده از سرویسهای بهداشتی را دارد و هر 2 هفته یکبار امکان استفاده حمام را دارد.آقای جاوید طهرانی دچار کاهش وزن شده است و شرایط جسمی او حاد می باشد.از بدو انتقال به سلول انفرادی در برگه انتقالی او نوشته شده است تا اطلاع ثانوی باید در آنجا باقی بماند و مدت زمان مشخصی در آن ذکر نشده است در صورتیکه در برگه انتقالی سایر زندانیان مدت زمان در آن ذکر می شود.

کیفیت و کمیت غذای سلولهای انفرادی بسیار بد و غیر قابل استفاده می باشد و به زندانی در حد زنده ماندن غذا داده می شود.

روز پنجشنبه 9 تیر ماه یک هیئت به اصطلاح بازرسی از حفاظت و اطلاعات کل زندانهای کشور به بند1 گسیل داشته اند . زندانیان از شکنجه های قرون وسطائی مانند تجاوز جنسی،استعمال باتون،شکستن دست وپای زندانیان بطور مفصل با آنها صحبت کرده اند.این هیئت همچنین با زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی صحبت کرده اند و جزئیات شکنجه و شرایط وحشتناک و قرون وسطائی را دیده و شنیده اند.ولی برای پایان دادن به این شرایط هیچ اقدامی تاکنون انجام نداده اند.

این هیئت شاهد تن خونین و شکنجه شده چند زندانی در سلولهای انفرادی بوده اند و با آنها صحبت کرده اند.

زندانیان سیاسی و عادی در سلولهای انفرادی توسط حسن آخریان شکنجه گر و معروف به جلاد بند 1 زندان گوهردشت کرج که شدیدا به مواد مخدری به نام شیشه اعتیاد دارد همراه با افسر پاسدار آقا میرزائی و پاسداربندهایی مانند محمدی مورد شکنجه قرار می گیرند. این شکنجه ها اکثرا در حضور و با شرکت کرمانی و فرجی رئیس و معاون حفاظت اطلاعات و گاها علی محمدی معاون زندان و علی حاج کاظم رئیس زندان صورت می گیرد.این افراد از جنایتکاران علیه بشریت می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه وحشیانه جسمی و روحی زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی و سایر زندانیان را به عنوان یک عمل جنایتکاران محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای رژیم در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

12 تیر 1389 برابر با 03 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: