۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

سربازجوی وزارت اطلاعات محبی وادار به تن دادن به خواسته های یک زندانی سیاسی شد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، زندانی سیاسی رضا جوشن در هشتمین روز اعتصاب غذای خود پس از اینکه به بخشی خواسته هایش دست یافت و قرار شد سایر خواسته ها ی او تا زمان تعیین شده عملی شود به اعتصاب غذای خود بطور موقت پایان داد.

در پایان روز چهارشنبه 6 مرداد ماه پس از اینکه برای دومین بار وضعیت جسمی اش به وخامت گرایید و به بهداری زندان منتقل شد. افسر پاسدار پیرایش جانشین زندان گوهردشت کرج با زندانی سیاسی رضا جوشن وارد مذاکره شد و به او قول داد که در صورت پایان دادن به اعتصای غذا به خواسته هایش رسیدگی خواهد کرد. آقای جوشن این پیشنهاد را رد کرد و اعلام کرد تا عملی نشدن خواسته هایش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.سپس به حفاظت زندان گوهردشت کرج برده شد و در این مذاکرات کرمانی رئیس حفاظت زندان شرکت کرد. این مذاکرات نزدیگ به 40 دقیقه ادامه داشت.آنها با وعده و وعید سعی داشتند که او به اعتصاب غذایش پایان دهد ولی آقای جوشن خواهان به اجرا در آوردن حقوق اولیه اش بود.کرمانی به یکی از خواسته های او که ملاقات با مادرش( زندانی سیاسی زهرا اسدپور گرجی) بود تن داد و در آنجا در حدود 45 دقیقه ملاقات حضوری داشتند و قرار شد که سایر خواسته های او (بازگشت به بند عمومی و حق داشتن ملاقات با خانواده اش) تا قبل از 19 مرداد ماه به اجرا در آورده شود.

زندانی سیاسی زهرا اسدپور گرجی و فرزندش رضا جوشن تا 19 مردادماه به آنها مهلت داده اند تا به حداقل حقوق اولیه آنها تن در دهند. در غیر اینصورت اگر تا 19 مردادماه خواسته های آنها عملی نشود اقدام به اعتصاب غذای خشک خواهند نمود.

زندانی سیاسی رضا جوشن در اثر اعتصاب غذا دچار کاهش شدید وزن شده بود،زیرچشمانش کبود و به سختی قادر به تحرک است.

زندانی سیاسی رضا جوشن 25 ساله 10 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات در منزل دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شدو پس از 2 ماه از بند سپاه به بند 4 منتقل شد.مامورین وزارت اطلاعات همچنین در روز16 آذرماه به منزل خانواده جوشن یورش بردند و خانم زهرا اسدپور گرجی مادر این خانواده را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل کردند و پس از چند هفته بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی به بند زنان زندان گوهردشت کرج منتقل کردند. زندانی سیاسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش( فاطمه جوشن) پیش از این بدلیل دیدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگیر و 14 ماه در زندان گوهردشت کرج بسر بردند و پس از پایان محکومیت غیر انسانی خود آزاد شدند. خانم زهرا اسدپور گرجی و فرزندش رضا جوشن 19 بهمن ماه 1388 در شعبه 1 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس این شعبه به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال تبعید به زندان زنجان و 4 سال تبعید به روستای قیلار زنجان محکوم شدند.

به نظر می آید که ولی فقیه علی خامنه ای دستور شدت بخشیدن سرکوب زندانیان سیاسی را صادر کرده است و این مسئله باعث شده است که اعتراضات گسترده ای در بین زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت و اوین ایجاد کند.اعتراضات زندانیان سیاسی به صورت اقدام به اعتصاب غذا رو به افزایش است. در حال حاضر در زندان گوهردشت کرج زندانی سیاسی ارژنگ داودی و زندانی خالدی حردانی وادار به اعتصاب غذا شده اند.همچنین گزارشات رسیده از اوین تعدادی از زندانیان سیاسی در زندان اوین در سلولهای انفرادی وادار به اعتصاب غذا شده اند.

همچنین تعداد زیادی ازخانواده های زندانیان سیاسی اوین اعلام کرده اند که در صورت ادامه یافتن سرکوب زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع در زندانها دست به اعتراضاتی در مقابل زندان اوین و دادستانی تهران خواهند زد که متعاقبا زمان و مکان آن اعلام خواهد شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستور سرکوب زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی و فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی بخصوص آنانی که در اعتصاب غذا هستند می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

07 مرداد 1389 برابر با 29 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: