۱۳۸۹ تیر ۲۲, سه‌شنبه

بیش از 7 ماه بلاتکلیفی بازاری زندانی در بند مخوف 209 زندان اوین


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی ماه ها است که در بند 209 زندان اوین تحت شرایط غیر انسانی و در بلاتکلیفی بسر می برد.

بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی 63 ساله از بازاریان تهران که با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد .او چند ماه در سلولهای انفرادی قرار داده شد و در طی این مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی برای وادار کردن وی به اعترافات دروغین ومصاحبه تلویزیونی قرار داشت.

بازاری زندانی بیش از 7 ماه است که در بند مخوف 209 زندان اوین در بازداشت بسر می برد . شدت فشارها و اذیت و آزارها به حدی شدید است که آقای بنازاده نزدیک به 17 کیلو دچار کاهش وزن شده است.علیرغم گذشت چند ماه از بازداشتش هنوز در بلاتکلیفی بسر می برد.

او در سلولی قرار داده شده است که فاقد وسائل خنک کننده است و علاوه بر شرایط قرون وسطائی از عوامل طبیعی برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی بهره می گیرند.

بازجویی و شکنجه این بازاری توسط سربازجویان وزارت اطلاعات که با نامهای مستعار علوی و سعید شیخان است صورت می گیرد.این دو جنایتکار علیه بشریت سال ها است که در شکنجه و جنایت علیه مردم ایران در بند 209 زندان اوین مشغول به جنایت هستند.علوی همچنین در هجوم به منازل و دستگیری زندانیان سیاسی شرکت می کند.این فرد خانواده های زندانیان سیاسی را مورد تهدیدات تلفنی و حضوری ، بازداشتهای موقت و بازجویی های طولانی مدت قرار می دهد.

خانواده بنازاده امیرخیزی مستمرا به دادستانی تهران،زندان اوین و دادگاه انقلاب برای روشن کردن وضعیت و شرایط عزیزشان مراجعه می کنند اما هیچ کدام از ارگانهای سرکوبگر پاسخ مشخصی به این خانواده نمی دهند.

لازم به ياداوری است که آقای محمد بنازاده اميرخيزی ۶۳ ساله در ۹ آذرماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات به محل کارش دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. برادر او جانباخته راه آزادی علی بنازاده امير خيزی در دهۀ ۱۳۶۰ بخاطر هواداری از سازمان مجاهدين اعدام شد. همسر وی خانم شهلا زرين فر بدليل ديدار با فرزندش در قرار گاه اشرف به يک سال زندان محکوم شد که با سپری کردن محکوميت غیر قانونی و غیر انسانی آزاد شد. در حال حاضر خواهر آقای بنازاده زندانی سياسی کبری بنازاده امير خيزی بدليل قصد ديدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف در زندان گوهردشت کرج زندانی است . پيش از اين برادران او آقايان اصغر و حميد بنازاده بدليل ديدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف به ۲ سال زندان محکوم شده بودند که مدتی پيش پس از پايان يافتن محکوميتشان آزاد شدند.

در حال حاضر علاوه بر آقای امير خيزی،تعداد ديگری از بازاريان تهران در بند ۳۵۰ زندان اوين زندانی هستند، که از جمله آنها آقايان محسن دکمه چی وجواد لاری که علیرغم گذشت ماه ها ولی هنوز در بلاتکلیفی بسر می برند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعمال شکنجه های قرون وسطایی،در بلاتکلیفی قرار دادن زندانیان سیاسی و عدم پاسخگویی به خانواده های آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای قرون وسطایی این رژیم است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

22 تیر 1389 برابر با 13 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: