۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

زندانی سیاسی ارژنگ داودی در شانزدهمین روز اعتصاب غذا ممنوع الملاقات شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی ارژنگ داودی در شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود و در آخرین لحظات ملاقات با خانواده اش ممنوع الملاقات شد.

روز پنجشنبه 7 مرداد ماه خانواده آقای داودی با وعده و تاکید قبلی مسئولین زندان مبنی بر ملاقات با عزیزاشان به زندان گوهردشت کرج مراجعه و آنها را به سالن ملاقات هدایت کردند.همچنین زندانی سیاسی ارژنگ داودی به محل ملاقات آورده شد ولی در آخرین لحظات بدون هیچ دلیلی برای وارد کردن فشار روحی علیه او و خانواده اش اعلام کردند که ممنوع الملاقات می باشد و حق ملاقات را از آنها سلب کردند.

آقای داودی در شرایط بسیار بد جسمی بسر می برد و از عوارضی مانند، افت فشار خون،ضعف شدید ،سر درد،سرگیجه،کم شدن قدرت بینایی و سایر عوارض رنج می برد و تا به حال چندین بار به بهداری زندان منتقل شده است.

از طرفی دیگر در ادامه سلسله فشارها و اذیت و آزارها روز گذشته افسر پاسدار پیرایش نزد او آمد و با لحن تهدید آمیزی خواستار پایان دادن به اعتصاب غذای وی شد. اما آقای داودی پایان اعتصاب غذا را منوط به رعایت حقوق اولیه و خواستهایش نموده است.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی 23 تیرماه در اعتراض به شرایط قرون وسطائی و محدودیتهای غیر انسانی وادار به اعتصاب غذا شد و در شانزدهمین روز اعتصاب غذا بسر می برد. او خواستار احقاق حقوق اولیه خود که از جمله آنها؛ پایان دادن به محدودیتها مانند محرومیت از تماس با خانواده اش،پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی این خانواده و رسیدگی پزشکی به بیماریهایش می باشد.

رفتارپاسداربندها با خانواده های زندانیان سیاسی که برای ملاقات با عزیزانشان به زندان گوهردشت مراجعه کرده بودند غیر انسانی بود.پاسداربندها در یک اقدامی غیر قابل تصور در حدود 15 دقیقه به آقای محمودیان اجازه ملاقات با فرزند 7 ساله اش را نمی دادند. دختربچه 7 ساله او در حالی که بغض گلویش را فرا گرفته بود و اشک در چشمانش جاری بود . به نظر می آید که مامورین ولی فقیه از داشتن ذره ای انسانیت تهی شده اند که از اذیت و آزار خانواده های زندانیان سیاسی و بخصوص فرزندانشان لذت می برند. خانواده ها و زندانیان سیاسی نسبت به این برخورد غیر انسانی اعتراض کردند که نهایتا آقای محمودی توانست با فرزندش ملاقات کند.پاسداربندها همچنین بر خلاف روال همیشگی خانواده ها را مدتها پشت درب ورودی به سالن ملاقات نگه داشته بودند و اجازه ورود به آنها داده نمی شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطری که جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی را تهدید می کند هشدار میدهد و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای نجات جان این زندانی سیاسی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

07 مرداد 1389 برابر با 29 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: