۱۳۸۹ تیر ۲۲, سه‌شنبه

گسترش یافتن دامنه اعتصابات بازاریان در بازار تهران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"دامنه اعتصابات بازاریان تهران به سایر نقاط گسترش می یابد و نقاط بیشتری را در تهران در بر می گیرد.

بازاریان تهران در هفتمین روز، دامنه اعتصابات خود را گسترش دادند و امروز اصناف دیگری به اعتصابات پیوستند. اعتصابات که روز سه شنبه 15 تیر ماه در بازار پارچه فروشها در اعتراض به افزایش مالیتها به 70 در صد آغاز گردید روزهای بعد بازار طلافروشها و سایر اصناف به آن پیوستند.

روز سه شنبه 22 تیرماه اعتصابات گسترده تر شد و نقاطی مانند بازار ساعت فروشها ،چهارسوق کوچک و بزرگ،بازار طلافروشها و پارچه فروشها بطور کامل در اعتصاب بسر می برند.اکنون اعتصابات به نقاط دیگری مانند گلوبندک و مولوی و سایر نقاط سرایت کرده است.

نیروهای سرکوبگر از صبح امروز در نقاط مختلف بازار مستقر شدند و به صورت دسته های چند نفره در حال گشت زدند می باشند آنها بازاریان اعتصابی را تهدید می کنند. بازاریان با تهدیداتی مانند بازداشت تهدید به شکست درب مغازه ها و آتش زدند و مصارده اموال مواجه هستند.

نیروهای سرکوبگر روی عکس و فیلم گرفتن مردم از بسته بودن مغازه ها بسیار حساس هستند و با کسانی که اقدام به گرفتن عکس و فیلم می کنند وحشیانه برخورد می کنند.

از طرفی دیگر از صبح امروز رژیم اعلام کرد که با بازاریان به توافق رسیده است ولی طی صحبتهایی که با بازاریان داشتیم. تعدادی از آنها اعلام کردند تاکنون هیچ توافقی صورت نگرفته است و خواسته های آنها فراتر از خواسته های صنفی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

22 تیر 1389 برابر با 13 ژولای 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: