۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

وضعیت حاد جسمی زندانی سیاسی علی معزی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وضعیت جسمی زندانی سیاسی علی معزی 57 ساله رو به وخامت گذاشته است ولی از درمان جدی او ممانعت به عمل می آورند.

در تاریخ 28 تیر ماه 89 پس از مراجعه زندانی سیاسی علی معزی به بهداری زندان گوهردشت کرج، به بهانه در مسافرت بودند پزشک متخصص حتی از ویزیت او توسط پزشک عمومی نیز جلوگیری به عمل آورده و علیرغم درد شدید و ادرا خون توسط پاسداربند شعبانی بلاجبار او را به داخل بند برگرداندند و این در حالی که بر اثر تراکم جمعیت زندانیان نوبتهای بهداری گاها تا 3 ماه طول می کشد.

نامبرده دارای سوابق بیماریهای کلیوی از قبیل هیدرونفروز ،سنگ کلیه ،تنگی هالت و کیست کلیه و نیز بیماری چسبندگی و انسداد روده کوچک و واریس می باشد که از عوارض زندان سالهای دهۀ 60 است و طی این سالها چند بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

علی معزی تیرماه سال گذشته نیز دچار عفونت شدید کلیه و اوره بالا و دفع پروتئین گردید که از بستری شدن او در بیمارستان لبافی نژاد تهران جلوگیری بعمل آمد و به زندان گوهردشت باز گردانده شد

ملاقت حضوری و تحویل وسائل ایشان نیز مدت 1 سال است که قطع شده است .

لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی علی معزی در تاریخ 21 آبان 87 با یورش مامورین وزارت اطلاعات که به فرماندهی فردی بنام رضا عارفیان از سر بازجویان وزارت اطلاعات در بند سپاه زندان گوهردشت کرج دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شد. او 7 ماه در بند سپاه زندان گوهردشت زندانی بود و توسط یکی از سر بازجویان و مسئولیت وزارت اطلاعات در کرج بنام محبی مورد بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت.آقای معزی در حال حاضر در بند 4 زندان گوهردشت کرج زندانی است.

زندانی سیاسی علی معزی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و از سال 1360 تا 1363 در زندانها ی غزل حصار،اوین و گوهردشت زندانی بود که در اثر شکنجه های و حشیانه جسمی و روحی دچار صدمات شدید جسمی شده است که علیرغم گذشت سالها ولی هنوز از عوارض آن رنج می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی بسر می برند را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

30 تیر 1389 برابر با 21 ژولای 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: