۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

تجمع گسترده خانواده ها و مردم تهران در مقابل زندان اوین منجر به آزادی تعداد از زندانیان شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدها نفر از خانواده های دستگیر شدگان قیام و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی بی قید و شرط عزیزان خود شدند .

از ساعت19:00 خانواده های دستگیر شدگان ،،مادران عزادار و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند و بر خواست خود برای آزادی زندانیان سیاسی پافشاری کردند. جمعیت علاوه بر زیر پل، بر روی پله ها و تا نزدیک درب اصلی زندان اوین امتداد داشت. تخمین زده می شود که نزدیک به 1000 نفر در مقابل زندان اوین تجمع کردند.آنها بر آزادی زندانیان سیاسی پافشاری می کنند.

بر اثر ایستادگی و پافشاری خانواده ها و مردم، از ساعت 19:30 شروع به آزادی دستگیرشدگان کردند و تا ساعت 22:30 بیش از 20 نفر آزاد شدند. دستگیر شدگانی که آزاد می شدند با بالا بردن دستان خود به علامت پیروزی و لبخند زدن و گاها اشک شوق از خانواده ها و حاضرین تشکر می کردند.

با آزادی هر زندانی موجی از شادی جمعیت را فرا می گرفت و با دست زدن ،سوت کشیدن اوج احساسات خود را ابراز می داشتند. ابراز احساسات خانواده ها و مردم هر شب ابعاد تازه ای به خود می گیرد و لرزه بر اندام شکنجه گران مردم ایران در زندان اوین می افکند و همچنین باعث بالا بردن روحیه سایر اسیران مردم ایران که هنوز در زندان قرون وسطائی ولی فقیه بسر می برند، می شود.

تعدادی از خانواده ها به مناسبت آزادی عزیزانشان از اسارت اقدام به پخش شیرینی بین جمعیت می کردند.

از طرفی دیگر مادران عزادار و حامیان آنها اعتراضات هفتگی خود را امشب در کنار زندان اوین برگزار کردند. آنها از چند هفته پیش این اعتراضات را از پارک لاله به کنار زندان اوین منتقل کرده اند. علیرغم یورشهای وحشیانه و دستگیری 6 نفر از حامیان مادران عزادار که در بند مخوف 209 بسر می برند سعی داشتند با این دستگیریها در عزم جزم مادران عزادار خلل ایجاد کنند و به اعتراضات آنها پایان دهند ولی با ادامه یافتن اعتراضات مادران عزادار تمامی حسابهای سرکوبگرانه آنها نقش بر آب شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

01 اسفند 1388 برابر با 20 فوریه 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: