۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

زندانیان سیاسی زندان گوهردشت تحت فشارهای قرون وسطائی قرار دارند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، فشارها و محدیدویتها علیه زندانی سیاسی دکتر احمد زید آبادی دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران و سایر زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج ادامه دارد.

زندانی سیاسی احمد زیدآبادی که در بند 6 زندان گوهردشت کرج در کنار مجرمین عادی وخطرناک زندانی است برای تحت فشار قرار دادن او به تمامی زندانیان این بند اخطار داده شده که نباید با او در تماس باشند و در صورت تماس داشتن زندانیان با آقای زید آبادی آنها را به سلولهای انفرادی و یا به بند آخر خطیها منتقل خواهند کرد.

زندانی سیاسی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی از 17 بهمن ماه از بند 4 به سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت کرج منتقل شده است و از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط او در دست نیست.خانواده اسالو نسبت به وضعیت او شدیدا نگران هستند او از ناراحتی قلبی و کمر درد رنج می برد. تحت فشار قرار دادن وی خطر جدی جانی برای این زندانی در بر دارد. در آستانه 22 بهمن همزمان که در شهرهای مختلف اقدام به دستگیریها گسترده می کردند بعضی از زندانیان سیاسی را به سلولهای انفرادی منتقل کردند.

از طرفی دیگر روز گذشته 2 تن از دستگیر شدگان روز عاشورا به نام های فرید روحانی 29 ساله و علیرضا شتابی 27 ساله از سلولهای انفرادی بند 5 به بند عمومی 6 زندان گوهردشت منتقل کردند. بازجویان وزارت اطلاعات آنها را تحت فشار و تهدید قرار داده اند که علت دستگیری خود را جرایم مالی عنوان کنند و نه اینکه در روز عاشورا دستگیر شده اند. در غیر اینصورت آنها را به بند1 معروف به بند آخر خطیها انتقال خواهند داد تا به قتل رسانده شوند.زندانیان سیاسی روحانی و شتابی 10 روز در سلولهای انفرادی زندان اوین بوده اند که در طی این 10 روز با چشم بند و تحت شکنجه در بازداشت بسر می بردند.از محل دقیق بازداشت خود را در زندان اوین بی اطلاع بودند. آنها سپس به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل شدند و در طی مدت 37 روزی که آنجا بوده اند با تحقیر، توهین و شکنجه های جسمی مواجه بودند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، اعمال فشار ،ایجاد محدودیت و معرفی کردن زندانیان سیاسی به عنوان مجرمین عادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای مستمر و سازمان یافته علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 بهمن 1388 برابر با 13 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: