۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

بیش از 50 روز بی خبری از وضعیت و شرایط یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، آقای مجید رضائی یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد و از زمان دستگیری تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط او در دست نیست.

مامورین وزارت اطلاعات 10 دی ماه ساعت 05:30 به منزل آقای مجید رضائی 50 ساله در حالی که همراه با همسر و فرزندانشان در خواب بسر می بردند یورش بردند و او را دستگیر و به شکنجه گاه 209 زندان اوین منتقل کردند. در این یورش وحشیانه 5 نفر از مامورین وزارت اطلاعات به درون منزل آنها هجوم بردند و تعداد دیگری در بیرون ، منزل آنها را زیر نظر داشتند.

مامورین وزارت اطلاعات نزدیک به 3 ساعت تمامی نقاط منزل را مورد بازرسی قرار دادند که از جملۀ آنها کمدهای لباس و اتاق خواب و سایر نقاط بود ،در اثر این بازرسیهای وحشیانه بعضی از وسائل شخصی این خانواده تخریب شد.مامورین وزارت اطلاعات پس از این بازرسیهای وحشیانه کامپیوتر،رسیور ماهواره،مدارک شخصی ،دست چک،دفترچه تلفن و سایر وسایل شخصی این خانواده را با خود بردند. آنها همچنین مبلغی پول نقد از این خانواده اخاذی کردند که آنرا برای هزینه انتقال آقای رضائی به زندان اوین عنوان میکردند.

هنگامی که خانواده رضائی علت دستگیری او را جویا شدند به آنها گفته شد که بدلیل حضور فرزند و برادرش در قرارگاه اشرف در عراق و تنظیم بودن دیش گیرنده ماهواره این خانواده به سوی سیمای آزادی می باشد.

خانواده آقای رضائی از زمان دستگیری تا به حال برای مطلع شدن از وضعیت و شرایط آقای رضائی تقریبا بطور روزانه به دادگاه انقلاب و دادستانی انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند اما تا به حال به آنها هیچ جوابی داده نشده است و با برخوردهای تهدید آمیز و توهین افراد این مراکز مواجه بودند.

آقای مجید رضائی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد که به مدت 10 سال در شکنجه گاههای مخوف ولی فقیه بسر برده بود و در اثر شکنجه های قرون وسطائی پردۀ هر دو گوش وی پاره شده بود وهمچنین دچار ناراحتیهای متعددی جسمی دیگری که از جمله آنها؛ ناراحتی قلبی،گوارشی و غیره می باشد.

لازم به یادآوی است در یورش به منازل و دستگیریهای گسترده و بی سابقه هفته های گذشته که منجر به دستگیری چند هزار نفر شده است در میان آنها تعداد زیادی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 فقط به صرف اینکه زندانی سیاسی بوده اند و یا اینکه بستگان آنها در قرارگاه اشرف در عراق بسر می برند دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،دستگیریهای گسترده هفته های اخیر و بخصوص زندانیان سیاسی سابق را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار تشکیل جلسه اصطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت درایران است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

01 اسفند 1388 برابر با 20 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: