۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

یورش مامورین وزارت اطلاعات به خانواده نبوی در سمنان و قم و دستگیری تعدادی از آنها

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مامورین وزارت اطلاعات به خانواده نبوی در قم و سمنان یورش بردند و خانم مهری نبوی در قم و آقای سید ظهور نبوی را در سمنان دستگیر و به سلولها انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل کردند.

صبح روز چهارشنبه 21 بهمن ماه مامورین وزارت اطلاعات سمنان به فرماندهی عرفانی سربازجوی وزارت اطلاعات همراه با 2 نفر دیگر به منزل سید ظهور نبوی 51 ساله در حالی که در خواب بسر می برد یورش بردند و او را دستگیر و به سلولهای انفرادی زندان مرکزی سمنان منتقل کردند.آنها همچنین منزل این خانواده را مورد بازرسی قرار دادند کامپیوتر و سایر وسائل شخصی آنها را با خود بردند.رفتار سربازجوی وزارت اطلاات خشن و غیر انسانی بود. سربازجوی وزارت اطلاعات همسر آقای نبوی را مورد تهدید قرار داد و به او گفت : تو را هم دستگیر خواهیم کرد.

لازم به یاد آوری است سید ظهور نبوی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد. او به دلیل نوشتن سلسله مقالات خود در مجله سرزمین آریائی به 4 سال زندان محکوم شد و و پس از 2 سال و 8 ماه در 20 آبان ماه در اثر فشارهای بین المللی آزاد شد.

از طرفی دیگر مامورین وزارت اطلاعات روز سه شنبه 20 بهمن ماه به منزل علی نبوی در شهر قم یورش بردند و همسر او را خانم مهری نبوی خانه دار و دارای یک فرزند دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل کردند. آقای علی نبوی پیش از این دستگیر و در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برد.

بازجویان وزارت اطلاعلات همچنین حداقل 3 عضو دیگر این خانواده را در سمنان به اداره اطلاعات سمنان احضار کردند و به مدت 12 ساعت تحت بازجوئی و تهدیدات خود قرار دادند.

لازم به یادآوری است در حال حاضر 2 عضو این خانواده خانم عاطفه نبوی در بند زنان و سید ضیاء نبوی در بند 350 زندان اوین زندانی هستند.در ماههای اخیر خانواده نبوی در شهرهای تهران،سمنان و قم بارها مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند و تعدادی از اعضای این خانواده دستگیر و به بازداشتگاههای وزارت اطلاعات منتقل شدند که تعدادی از آنها با سپردن وثیقه سنگین از زندان آزاد شده اند و تعدادی دیگر دارای حکم تعلیقی سنگین هستند.

ابعاد دستگیریهای 22 بهمن بسیار گسترده می باشد و تعداد کسانی که در تهران و شهرستانها دستگیر شده اند بسیار زیاد می باشند. مامورین اطلاعات سپاه پاسداران موج دستگیریها را اغلب روی زندانیان سابق و بخصوص زندانیان سیاسی دهۀ 60 متمرکز کرده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورشها و دستگیریهای گسترده در روزهای قبل از 22 بهمن را محکوم می کند واز دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار تشکیل جلسه اصطراری شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 بهمن 1388 برابر با 13 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: