۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

حضور گسترده خانواده ها و مردم در مقابل زندان اوین برای آزادی زندانیان سیاسی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدها نفر از خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط زندانیان سیاسی شدند.

غروب سه شنبه 27 بهمن از ساعت 18:30 بیش از 300 نفر از خانواده های دستگیر شدگان 22 بهمن و عاشورا ، زندانیان سیاسی که اخیرا آزاد شدند ، مادران عزادار و مردم تهران در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردند. تجمع خانواده ها از درب اصلی زندان اوین تا پایین پله ها ادامه داشت آنها بر آزادی عزیزانشان از زندان مخوف اوین پافشاری می کردند و علیرغم اینکه زندانبانان به حاضرین اطلاع میدهند که امشب آزادی نداریم ولی خانواده ها از رفتن خوداری می کنند و در مقابل زندان اوین به تجمع خود ادامه می دهند.

از ساعت 19:30 شروع به آزادی زندانیان سیاسی کردند و تا ساعت 22:20 دقیق بیش 18 نفر آزاد شدند. بازجویان ،زندانیان سیاسی را مورد تهدید و تحت فشار قرار داده بودند که بگویند زندانی سیاسی نیستند و به خاطر جرایم مالی دستگیر شده اند و سریع منطقه اوین را ترک کنند . ولی وقتی که با حضور گسترده و احساسات خانواده ها و مردم مواجه می شوند. این موضوع را افشا می کردند. همچنین برای جلوگیری از ابراز احساسات خانواده تعدادی از زندانیان سیاسی را از درب دیگری آزاد میکردند.

خانواده ها و مردم با آزادی هر زندانی سیاسی شروع به دست زدن می کردند و از آنها همانند یک قهرمان ملی استقبال می کردند. صدای دست زدن حاضرین به حدی بلند است که تمامی محوطه اوین را پوشانده است.

تعدادی از خانواده همانند شبهای گذشته اقدام به پخش غذا،آب و شیرینی می کنند و هر کس هر امکانی دارد با سایرین تقسیم می کنند. علیرغم اینکه عزیزان آنها هنوز در زیر شکنجه های وحشیانه افراد سپاه پاسداران و اطلاعات قرار دارندولی آنها از روحیه بسیار بالایی برخودار هستند.

تعدادی از زندانیان سیاسی که از بند 2-الف سپاه زندان اوین آزاد شده اند از شکجه های غیر انسانی که علیه زندانیان سیاسی در این بند بکار می برند برای سایرین توضیح می دادند شکنجه های مانند ضرب وشتم ،بازجوئیهای طولانی مدت،بی خوابی طولانی مدت ، چندین برابر سلول زندانی در آن جای دادن که زندانیان قادر بخوابیدن نیستند اما علیرغم این فشارها روحیه زندانیان بسیار بالا است و زندانیان دیگر تن به اعترافات دروغین که بازجویان سپاه و اطلاعات تحت شکنجه از آنها می خواهند بگیرند نمی دهند و این مسئله باعث عصبی شدن و عجز و ناتوانی بازجویان و شکنجه گران شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

27 بهمن 1388 برابر با 16 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: