۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

حامیان مادران عزادار تحت فشارهای شدید روحی برای گرفتن اعترافات دروغین قرار دارند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، حامیان مادران عزادار در بند مخوف 209 زندان اوین تحت شکنجه های شدید روحی برای گرفتن اعترافات دروغین قرار دارند.

حامیان مادران عزادار در بند209 تحت بازجوئیهای طولانی شبانه و شکنجه های شدید روحی قرار دارند.بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن آنها اتهامات واهی به آنها نسبت میدهند و از آنها می خواهند که این اتهامات را بپذیرند و در غیر اینصورت آنها را تحت شکنجه های شدیدتر روحی و جسمی قرار خواهندداد.

بازجویان ولی فقیه بازجوئی خود را بردو مبنا قرار داده اند.مبنای اول بازجوئی از مسائل شخصی و خانوادگی مادران متمرکز شده است و از این طریق سعی دارند که فشارهای روحی را بر آنها افزایش دهند و هر چیزی را که بازجویان به آنها دیکته می کنندو می خواهند را باید بپذیرند در غیر این صورت به آنها گفته می شود که با ما همکاری نمکنید وبر تهدیدات خود مبنی بر نسبت دادن اتهامات سنگین تر می افزایند.در این بخش از بازجوئیها بطرز رذیلانه ای وارد خصوصی ترین مسائل زندگی آنها می شوند و از الفاظ تحقیر کننده و ناشایست علیه بعضی از آنها بکار برده می شود و از این طریق سعی در تحقیر و توهین و در هم شکستن روحیه آنها دارند.آنها تلاش دارند که داشتن جی میل و اسکیب بر روی کامپیوتر مادران را جرم القاء کنند.

مبنای دوم آنها اعتراضاتی که مادران عزادار هر هفته در پارک لاله برگزار می کنند و خواستار شناسائی و محاکمه آمرین و عاملین کشتارهای اخیر مردم ایران هستند.بازجویان این خواست به حق و اعتراضات آنها را شرکت در تجمعات غیر قانونی عنوان می کنند و تاکید بر جرم القاء کردن آن را دارند از این طریق سعی در پرونده سازی علیه آنها دارند.بازجویان همچنین ارتباطات شخصی بین مادران را مورد بازخواست قرار می دهند و به دروغ به هر کدام از آنها چیزی گفته می شود و سعی در ایجاد جو بی اعتمادی نسبت به همدیگر دارند.بازجویان به آنها گفته اند دستگیری شما برای جمع کردن اعتراضات مادران عزادار می باشد.

فشارهای و تهدیدات جنایتکارانه و غیر انسانی علیه حامی جوان مادران عزادار خانم الهام احسنی بیشتر از سایرین متمرکز شده است. بازجویان وقاحت را به حدی رسانده اند که به او فشار می آورند که مسیر زندگی حصوصی خود را باید تغییر دهد. آنها سعی دارند با فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی از او اعترافات غیر واقعی برای پرونده سازی بگیرند.خانم احسنی از لحظه دستگیر بطور مستمر و طولانی تحت بازجوئی قرار دارد.بازجوئی از او اکثرا در شب صورت می گیرد.شرایط مشابهی علیه خانم ژیلا کرم زاده مکوندی و دکتر لیلا سیف الهی و خانم فاطمه رستگاری بکار برده می شود.

سربازجویانی که در شکنجه های روحی و تهدیدات و بازجوئی طولانی شبانه علیه حامیان مادران عزادار شرکت دارند،سعید شیخان و فردی با نام مستعار علوی و... که در درنده خوئی و وحشیگری شهرت خاص دارند.این افراد بیش 25 سال که بازجو هستند و در شکنجه وقتل و تجاوز به هزاران زندانی مستقیما نقش داشته و دارند و اعمال ضدبشری آنها از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت می باشند.این افراد همچنین حکم هر زندانی سیاسی را خود تعیین می کنند و فشارهای بعدی علیه زندانیان سیاسی که دوران محکومیت خود را می گذرانند توسط آنها تعیین می شود اعمال غیر انسانی این افراد در سازمانهای جهانی حقوق بشر به ثبت رسیده و تا به حال تعداد زیادی از زندانیان سیاسی رفتارهای جنایتکارانه آنها را برای گزارشگران شکنجه سازمان ملل متحد ارسال و یا حضوری بیان کرده اند.

درحال حاضر حداقل 6 نفر از حامیان مادران عزادار در بازداشت بسر می برند که نام بعضی از آنها به قرار زیر می باشد:

1- خانم ام بنین ابراهیمی ملقب به گلی 49 ساله متاهل و داردی 2 فرزند می باشند او بامداد یکشنبه 17 بهمن ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات در منزل شخصی اش دستگیر شد.

2-خانم الهام احسنی 27 ساله کارشناس درمان عمومی، او همچنین از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی است.خانم احسنی دوشنبه شب 19 بهمن ساعت 22:30 دستگیرو بند 209 زندان اوین منتقل شد.

3- خانم ژیلا کرم زاده مکوندی 49 ساله، دوشنبه شب 19بهمن حوالی ساعت 23:30 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.

4 .دکتر لیلا سیف الهی دوشنبه شب 19 بهمن دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.

5-خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای 2 فرزند می باشد دوشنبه شب دستگیر و به بند 209 زندان اوین متقل شدند

6 خانم فرزانه زینالی 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد او 19 دی ما ه به منظور شرکت در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد.

خانواده های حامیان مادران از روز دستگیری تا کنون بصورت روزانه به دادگاه انقلاب ، دادستانی و زندان اوین مراجعه می کنند ولی از پاسخگویی خوداری می کنند و به آنها گفته می شود که هنوز پرونده آنها تکمیل نشده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش شبانه به منازل حامیان مادران عزادار،دستگیری، بازجوئیهای شبانه و طولانی ،شکنجه های روحی شیدی برای گرفتن اعترافات غیر واقعی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط مادران عزادار است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

04 اسفند 1388 برابر با 23 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر زنان سازمان ملل متحد

گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: