۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

یکی از فعالین کودک بیش از 47 روز است که در بند 209 بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مهدی آمیزش از فعالین حقوق کودک بیش از 47 روز است که در بند 209 زندان اوین بسر می برد و خانواده او تاکنون موفق به دیدن او نشده اند.

مهدی آمیزش 22 ساله از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی که در ان.جی .او جمعیت دفاع از کودکان، 10 بهمن ماه حوالی ساعت 09:15 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل آنها دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شدند. در یورش به منزل آقای آمیزش 4 مامور وزارت اطلاعات شرکت داشتند . مهدی آمیزش هنگامی که از مامورین مهاجم وزارت اطلاعات خواستار دیدن حکم بازداشت خود می شود. آنها وحشیانه بسوی وی حمله ور می شوند و در مقابل چشمان بهت زده مادر و سایر اعضای خانواده آماج مشتهای آنان قرار می گیرد.مامورین وزارت اطلاعات همچنین منزل آنها را برای مدتی طولانی مورد بازرسی قرار دادند و کیس کامپیوتر ،سی . دی تلفن همراه و سایر مدارک شخصی او را با خود بردند.

زندانی سیاسی مهدی آمیزش از لکنت زبان شدید رنج می برد و هنگامی که تحت فشار روحی قرار می گیرد دیگر قادر به صحبت کردن نیست.

خانواده آمیزش از زمان دستگیری فرزندشان تا به حال از وضعیت و شرایط او بی خبر هستند و تاکنون موفق به ملاقات با فرزندشان نشده اند. آنها بارها به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه کردند ولی با برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی آنها مواجه بودند

آقای آمیزش در طی این مدت 2 بار اجازه مکالمه تلفنی بسیار کوتاه و کنترل شده ودر حضور بازجویان با خانواده اش شده است.بازجویان در کنار زندانی قرار دارند و فقط کلمات یا جملاتی که آنها به زندانی گفته اند را می تواند با خانواده بگوید از جمله اینکه حالم خوب است و مشکلی ندارم می باشد .

در حال حاضر تعدادی از فعالین کودکان کار و خیابانی در بازداشت بسر می برند از جمله آنها ؛خانم مریم ضیائی،بابک نظری و الهام احسنی می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش مامورین وزارت اطلاعات به فعالین کودک را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و یونیسف می خواهد که برای آزادی آنها اقدامات عملی انجام دهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

27 بهمن 1388 برابر با 16 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

دفتر مرکزی یونیسف

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: