۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

با یورش مامورین وزارت اطلاعات یکی دیگر از بازاریان تهران دستگیر شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،حسین نیاکان یکی از بازاریان تهران با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد

حسین نیاکان 48 ساله از بازاریان تهران، بامداد 18 بهمن ماه حوالی ساعت 01:30 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل آنها دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.در این یورش 6 نفر از مامورین وزارت اطلاعات شرکت داشتند و فرماندهی آنها را یکی از سربازجویان وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی بعهده داشت.

سر بازجوی وزارت اطلاعات که با نام مستعار علوی همراه با نفرات تحت فرماندهی اش اقدام به بازرسی تمامی نقاط منزل آقای نیاکان نمودند.و پس بازرسی منزل تلفن همراه،رسیور ماهواره،لب تاب،دفترچه تلفن و دست نوشته های او را با خود بردند.

فرزند آقای نیاکان به مدت 1 ساعت در منزل پدریش مورد بازجوئی و تهدیدات سربازجو وزارت اطلاعات علوی قرار گرفت.

آقای حسین نیاکان از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد. او به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق از سال 1361 تا سال 1369 در زندانهای این رژیم بسر برد و در طی این مدت تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار داشت.او همچنین تحت نظر مامورین وزارت اطلاعات قرار داشت و بارها برای بازجوئی به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات فراخوانده شد.

در حال حاضر تعدادی از بازاریان تهران در زندان اوین بسر می برند که از جملۀ آنها؛ محسن دکمه چی،جواد لاری و محمد بنازاده امیرخیزی می باشند

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به بازاریان ، دستگیری ، انتقال به سلولهای انفرادی وشکنجه های آنها برای گرفتن اعترافات دروغین جهت صدور احکام سنگین را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگران ویژه دستگیریها خوسرانه و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: