۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

ادامه تجمع خانواده ها در مقابل زندان اوین برای آزادی عزیزانشان

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده های دستگیر شدگان روز عاشورا و 22 بهمن در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط عزیزان خود شدند.

شنبه غروب 24 بهمن ماه از ساعت 19:00 خانواده های دستگیر شدگان روز 22 بهمن و عاشورا تجمع خود را برای آزادی فرزندان و عزیزان خود در مقابل زندان اوین آغاز کردند.تعداد خانواده ها تا ساعت 21:30 به 250 نفر می رسید. این تجمع هر شب تا ساعت 23:30 ادامه می یابد.

با پافشاری خانواده ها تعدادی از دستگیرشدگان روز عاشورا علیرغم اینکه روز تعطیل بود آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده و حاضرین بازگشتند. دستگیرشدگان از حضور و استقبال خانواده ها و مردم تشکر می کردند و به خانواده هایی که عزیزان آنها هنوز در بند هستند پاسخ می دادند و به آنها تاکید می کردند که ایستادگی و پافشاری شما است که باعث آزادی ما شده است.

خانواده ها و حاضرین با دست زدن ،سوت کشیدن صلوات فرستادن از عزیزانشان استقبال می کردند.

تعدادی از دستگیرشدگان نحوه دستگیری و برخورد نیروهای سرکوبگر را به دیگران تشریح می کردند. تعدادی از دستگیر شدگان به ساختمانی نزدیک ساختمان قرمز واقع در میدان حر انتقال داده شده بودند. آنها با ضرب و شتم مامورین سرکوبگر مواجه می شدند و بعد از آن به همۀ دستگیر شدگان دستور داده می شد که لباسهای خود را بجزء لباس زیر را از تنشان باید بیرون بیاورند و سپس آنها را در سرمای شدید زمستان در محوطه بازداشتگاه برای مدت 4 ساعت بیرون نگه می داشتندو این شرایط برای دستگیر شدگان مسن غیر قابل تحمل بود. این شیوه غیره انسانی برای تحقیر دستگیرشدگان و فشار وارد کردن بر آنها بکار برده می شود. این نوعی از رفعت ولی فقیه علیه دستگیر شدگان می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 بهمن 1388 برابر با 13 فوریه 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: