۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

تجمع خانواده های دستگیرشدگان در مقابل دادستانی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده های دستگیرشدگان روزها قبل از 22 بهمن و روز 22 بهمن در مقابل دادستانی تجمع کردن و خواستار آزادی عزیزان خود شدند.

روز شنبه اول اسفند ماه تعداد زیادی از خانواده های دستگیر شدگان روزهای قبل از 22 بهمن که با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات شب هنگام به منازل آنها دستگیر و به بند 209 (شکنجه گاه) زندان اوین منتقل شده اند و همچنین دستگیرشدگان روز 22 بهمن در مقابل دادستانی در گلوبنده بازار تهران تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط عزیزان خود شدند.خانواده خواستار جوابگویی عباس جعفری دولت آبادی که با حکم او و همکارانش در شعب امنیت دادگاه انقلاب و با ارائه آن توسط ماموین وزارت اطلاعات عزیزان آنها دستگیر شده اند، بودند.

عباس جعفری دولت آبادی از حضور و جوابگویی به خانواده ها خوداری کرد ولی افرادی دادستانی به خانواده ها گفتند که روزهای چهارشنبه هر هفته فقط با 5 نفر از خانواده ها در مورد علت دستگیر و آزادی عزیزانشان جوابگو خواهد بود این در حالی است که گفته می شود آمار دستگیریهای هفته های اخیر به چند هزار نفر می رسد. این به منزله آن است که خانواده ها چندین ماه باید صبر کنند تا این فرد به آنها پاسخی دهد.

خانواده ها بازداشت شدگان اخیر در مقابل پاسخ دادستانی به خشم آمده اند و به آنها می گفتند بچه های ما را از شب هنگام از منازل ربوده اید و حال اینگونه پاسخ می دهید و علنا علیه خامنه ای و قوه قضائیه او که در شکنجه و پرونده سازی و صدو احکام سنگین نقش دارد به اعتراض برمی خواستند که با تهدیدات پاسداران دادستانی مواجه می شدند.تجمع خانواده ها تا ساعت 15:00 ادامه داشت.

از طرفی دیگر وقتی که خانواده ها به دادگاه انقلاب برای پیگیری وضعیت عزیزانشان مراجعه می کنند در معرض سئوال شگفت انگیز پاسداران و افراد وزارت اطلاعات که تحت عنوان کارکنان دادگاه انقلاب عمل می کنند قرار می گیرند از آنها بطور سیستماتیک سئوال می شود که شمار پرونده آنها را بگویند تا بتوانند با بازپرس پرونده صحبت کنند. این در حالی است که آنها دستگیر می کنند،پرونده سازی علیه مردم می کنند و از خانواده های دستگیر شدگان شماره پرونده عزیزانشان را می خواهند.

عباس جعفری دولت آبادی بنابه گفته تعداد زیادی از بازداشت شدگان اخیر خود و بازپرسان شعب امنیت در بند 209 حضور دارند و ناظر بر شکنجه برای گرفتن اعترافات دروغین هستند. او و روسای شعب امنیت دادگاه انقلاب در حال حاضر اغلب در بند 209 و سایر بندها مستقر شده اند و عملا در دادگاه انقلاب و دادستانی جوابگوی مردم نیستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،تحت شکنجه قرار دادن و گرفتن اعترافات دروغین برای پرونده سازی و صدور احکام سنگین علیه دستگیر شدگان را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار تشکیل جلسه اصطراری سازمان ملل برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

01 اسفند 1388 برابر با 20 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: