۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

استمرار یورشهای وحشیانه گارد زندان علیه زندانیان سیاسی و عادی در زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه گارد زندان علیه زندانیان سیاسی و عادی در زندان گوهردشت کرج ادامه دارد.

حملات گارد زندان به زندانیان سیاسی و عادی و بخصوص به سالن نوجوانان شدت بیشتری به خود گرفته.این حملات که نیمه های شب توسط گارد زندان و در دسته های 30 الی 50 نفره صورت می گیرد. در چند شب گذشته حملات در بند 4 زندان گوهردشت کرج متمرکز شده است که محل تجمع زندانیان سیاسی است. در چند شب گذشته سلول زندانی سیاسی افشین بایمانی و سایر سلولهای زندانیان سیاسی آماج حملات گاردهای زندان قرار داشت.

همچنین سالن 12 بند 4 که به سالن جوانان معروف است در شبهای گذشته چند بار مورد هجوم گارد زندان قرار گرفت.گارد زندان ،جوانان زندانی را بین ساعت 24:00 تا 01:00 به سالن هواخوری می برند و در آنجا آنها را آماج باتونهای خود قرار می دهند که در اثر این یورشها تعدادی از جوانان زندانی این سالن دچار صدماتی شده اند.

علاوه بر حملات شبانه گارد زندان ،فشارهای دیگری علیه زندانیان سیاسی دردو هفته اخیر به اجرا گذاشته شده است . از جمله آن انتقال آقای منصور اسالو و ارژنگ داودی به سلولهای انفرادی بند 5 و بند1 برای چند روز که مجددا به بند 4 بازگردانده شدند.

حملات به زندانیان سیاسی و سایر زندانیان به فرماندهی افرادی مانند امیریان،آقایی و سمیعی و تحت نظارت محمود مغنیان رئیس بند4 به اجرا در می آید. دستور دهندگان این حملات بازجویان وزارت اطلاعات و علی حاج کاظم ،علی محمدی رئیس و معاون زندان گوهردشت کرج می باشند.

این حملات بعد از اعتراضات گسترده مردم در روز عاشورا آغاز شده است و به صورت مستمر علیه زندانیان سیاسی و عادی در بندهای 1،4،6 ادامه دارد. زندانیان در اعتراض به این حملات وحشیانه، 4 بار است که بند 1 زندان گوهردشت را به تصرف خود در آورده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورشهای وحشیانه به زندانیان سیاسی و عادی بی دفاع توسط گارد زندان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

01 اسفند 1388 برابر با 20 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: