۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

دستگیرشدگان روز عاشورا تحت شکنجه های قرون وسطایی قرار دارند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تعداد زیادی از دستگیر شدگان روز عاشورا در سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت تحت بازجوئی و شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دادرند.

بیش از 32 نفر از دستگیر شدگان روز عاشورا در سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت بسر می برند.تعداد زیادی از آنها در هفته بعد از اعتراضات گسترده مردم در روز عاشورا با یورش به منازل آنها دستگیر شده اند. بعضی از دستگیر شدگان که به دلیل بوق زدن در خیابان و دریافت اس.ام .اس دستگیر و در بازداشت بسر می برند. آنها از زندان اوین بدلیل نبودن فضای کافی به زندان گوهردشت منتقل شده اند. بازداشت شدگان در سلولهای انفرادی بند5 و در 2 طبقه زندانی هستند.

دستگیر شدگان روز عاشورا روزانه نزدیک به 10 ساعت تحت بازجوئی قرار می گیرند.آنها را از ساعت 15:00 با دست بند ،پابند و چشم بند از سلولهای انفرادی خود خارج می کنند و به بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل می کنند .بازجوئی ها که همراه با شکنجه های جسمی و رو حی می باشد تا نیمه های شب ادامه می یابد.اکثر دستگیر شدگان را جوانان تشکیل می دهند. اسامی بعضی از دستگیر شدگان به قرار زیر می باشد،مهران روحانی،وحید روحانی،زاوش و پدرش و بابک می باشند.

در کریدور اصلی که سلولهای انفرادی در 2 طرف آن قرار دارد. دیواری در وسط آن درست کرده اند تا مانع ارتباط زندانیان سیاسی با یکدیگر شوند.زندانیان سیاسی در صورت برقراری تماس با سلولهای مجاور خود با یورش گارد زندان مواجه می شوند. گارد زندان ابتدا به زندانیان سیاسی دستبند و پابند و چشم بند می زنند و سپس توسط 3 الی 4 نفر با باتون آنها را مورد ضرب جرح و شکنجه برای مدت طولانی قرار میدهند. امیر آقایی فرمانده گارد زندان حفاظت از سلولهای انفرادی را به عهده دارد و این فرد در شکنجه زندانیان سیاسی در فواصل زمانی که بازجوئی صورت نمی گیرد را به عهده دارد. بدن اکثر زندانیان سیاسی در اثر صربات باتون و شکنجه کبود می باشد.

علاوه بر سلولهای انفرادی بند 5 سلولهای انفرادی بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است مملو از دستگیر شدگان روز عاشورا وروزهای بعد از آن می باشد.بدلیل پر بودن بند سپاه زندانیان سیاسی را به سلولهای انفرادی این بند منتقل کرده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه های جسمی و روحی و در شرایط غیر انسانی قرار دادن زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای رژیم ولی فقیه علیه مردم در زندانهای این رژیم است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

13 بهمن 1388 برابر با 02 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: